dimarts, 7 de desembre del 2010

22 - Castell de Burriac

Aquesta sortida ja la teníem pensada des de fa temps, de fet, la situació del Castell de Burriac es tant bona i es veu des de tants llocs que, cada vegada que el veia, tant conduint amb el cotxe des de qualsevol punt a prop de Mataró ò Argentona,  ò amb la bici des d’ un bon grapat de punts del Montnegre i el Corredor, em donaven ganes de desviar-me i anar-hi directe. Ara ja ho hem fet i, dir-vos que el lloc es espectacular, tant per les vistes que hi ha de la costa del Maresme i el Barcelonès com del Montseny, Montnegre i Corredor, part del Vallès Oriental.... UNA MERAVELLA !!!!!

Del recorregut hi ha dues parts ben diferenciades : l’ anada força distreta per l’ interior, per zones on ens movem habitualment, com la Creu de Rupit, GR-83 i Can Bruguera, després baixada espectacular a Argentona i, lo millor, la pujada “BESTIAL” al Castell de Burriac, una autèntica proba de foc per qualsevol “betetero”, i la tornada, tret del descens fins la carretera d’ Argentona a Vilassar de Mar pel costat del veïnat d’ Agell també força divertit, molt planera i sense cap mena de complicació pel camí del mig entre Mataró i Llavaneres, Port Balís i Arenys de Mar pel passeig de mar..... una mica “ Verano azul”..... Aquest tram, per un altre sortida que fem per la zona, mirarem de fer-lo mes variat.

El Castell de Burriac, des de la Creu d' en Serra

Aquesta ruta es molt fàcil de seguir : Des d’ el punt de sortida, a la Plaça de la Creu Roja d’ Arenys de Munt, pugem per la riera travessant el poble per anar a buscar la Riera Sobirans que ens portarà fins el Santuari de la Mare de Deu de Lourdes. Quan arribem hem de seguir uns 700 metres fins que trobem una cruïlla de camins ( km 3,5 ) tot just passat l’ indicador del Parc del Montnegre i el Corredor. Triem el de la dreta on passarem per sota d’ un pont i, a aproximadament cent metres, trobem un altre bifurcació que seguirem a l’ esquerra. Aquest camí ens porta a la Creu de Rupit per mes de 2 km de rampes bastant dures que posaran a proba la nostra resistència. A partir de mitja pujada darrera nostre es comencen a apreciar unes vistes fantàstiques d’ una part d’ Arenys de Munt i dels turons que l’ envolten ( rutes 3, 6, 8 i 9 ).

Al fons, el Monseny ennubolat

Arribem a la Creu de Rupit ( km 5,6 ). Si heu seguit les rutes publicades al blog, veureu la gran varietat de possibilitats que podem triar des d’ aquí.

Castell de Burriac, objectiu assolit !!!

Tombem a l’ esquerra pel GR-83 que va de Mataró fins el Canigó, direcció Mataró, passem per la Font del Malpàs ( km 7,4 ), Coll Pallarès ( km 9,6 ), Pla de Can Xerrac ( km 11,8 ) on uns metres mes endavant deixem el GR-83 per anar a la dreta per la pista que ens porta al Coll de Can Bruguera ( km 13,4 ), travessem la part alta de l’ urbanització per l’ únic tram asfaltat que trobem fins Argentona ( en aquest tram hem anat a la dreta, de pujada, a les dues bifurcacions que hi ha ). Ja un altre cop a la pista de sorra, a partir del Turó de la Creu d’ en Serra ( km 14,8 ) baixem a Argentona sense desviar-nos de la pista principal ( l’ únic encreuament que trobem de tres camins, al km 18, hem de seguir recte, pel del centre ) fins el final, quan trobem l’ autovia de Mataró a Granollers, a l’ alçada del veïnat de la Pujada ( km 19,4 ).

Mataró

Argentona

Cabrera de Mar

Anem a l’ esquerra i uns metres endavant travessem l’ autovia per sota, passem la riera, tombem un altre cop a l’ esquerra pel camí senyalitzat per ciclistes i vianants fins el final, on anem per la carretera del Cros ( km 20,4 ) a la dreta direcció Argentona. Recomano travessar la carretera i anar per l’ aparcament de les naus que hi ha davant mateix del camí que hem deixat per anar directament a la petita rotonda al costat de la zona esportiva.

Ja a Argentona, quan arribem a la petita rotonda abans esmentada, anem a l’ esquerra per la carretera B-502 direcció Vilassar de Mar i a uns 250 metres anem recte pel Carrer Cirés, tot just al km 6 d’ aquesta carretera, carrer que no deixem fins 800 metres mes endavant, a l’ Avinguda de Burriac ( km 21,9 ), que prenem a l’ esquerra. A pocs metres tornem a tombar a l’ esquerra i a 50 metres, al final d’ aquest petit carrer, a la dreta on comencem a pujar però encara per terreny asfaltat. A 150 metres hi ha una cruïlla que prenem recte ( aquí crec que hi ha la primera fita marcant el camí del Castell ) i a 190 metres, a l’ esquerra hi ha la pista que prenem.

A partir d’ aquí, i després d’ uns primers metres per despistar, comencem a pujar cap el Castell per unes pendents “POTENTÍSSIMES” de mes ò menys 1,5 km on no hi ha descans en cap moment. Arribem al Collet de Burriac ( km 23,8 ) i a 250 metres tombem a l’ esquerra per fer el tram final d’ uns 300 metres. Els primers 100 metres no tenen més complicacions, però els 200 finals son “INFERNALS” ( jo els he fet a peu ).

UFFF !!!!!

Ja som al Castell de Burriac ( km 24,4 ) on ens donem compte de que el patiment de la pujada ha valgut la pena. Tal com comento al principi, UNA MERAVELLA !!!!!

El personal al complert....SOM UNS CRACKS!!!!!

Enfilem la tornada anant enrere fins el Collet de Burriac on tombem a la dreta per fer un descens força divertit i gens complicat per sobre del veïnat d’ Agell fins la carretera B-502. Les úniques cruïlles que trobem a aquest tram hem d’ anar les dues a l’ esquerra, sempre de baixada ( la primera a uns 650 metres del Coll de Burriac i la segona a uns 800 metres de la primera ).

Arribem a la B-502 ( km 27,6 ), la prenem a l’ esquerra i a 250 metres a la dreta per un desviament que porta a Sant Miquel del Cros. Anem fins el final d’ aquesta carretera ( km 28,8 ) on passem per sota de l’ autopista C-32, continuem recte fins la carretera del Cros, tombem a la dreta on anem paral.lels a la riera d’ Argentona fins la rotonda on a l’ esquerra passem per sobre de la riera per trobar-nos un altre rotonda, la del final de l’ autovia C-60 de Mataró a Granollers ( km 29,6 ).

Anem a la dreta per anar a buscar el passeig de mar de Mataró, baixant per la zona industrial fins la N-II on tombem a l’ esquerra direcció Girona i, quan arribem a la rotonda següent, on hi ha la figura de la dona amb un arc, a la dreta per agafar el túnel que ens du al passeig ( km 33 ), travessem tot Mataró fins la Riera de Sant Simó ( km 35,4 ), anem a l’ esquerra passant per sota de la N-II amunt uns 700 metres on travessem la riera per agafar el Camí del Mig ( km 35,1 ) que ens porta a Llavaneres, just per sota del golf.

Aquest tram no te cap mena de complicació, només s’ ha d’ anar en compte de fer, uns 500 metres passat el pont de la carretera d’ enllaç de la N-II amb la ronda de Mataró, una ziga-zaga, primer a la dreta i a 30 metres a l’ esquerra, i quan arribem a l’ alçada de l’ autopista C-32, travessar-la per sota uns 300 metres endavant.

Som a Llavaneres, just per sobre de l ‘ autopista, a la carretera BV-5033 en paral.lel a la riera de Llavaneres ( km 40,2 ), anem a la dreta, direcció mar, i quan puguem travessem la riera per anar a buscar el passeig de mar on tombarem a l’ esquerra, cap el Port Balís ( km 41,6 ), Sant Vicenç de Montalt, Caldetes i Arenys de Mar ( km 46,8 ). Ull, abans d’ arribar a Arenys, a l’ alçada de la zona comercial, s’ ha de travessar la via del tren per sota i fer uns metres per la platja.

Ja a Arenys de Mar anem riera amunt, passem per sota l’ autopista C-32 i, just passat el nus viari, anem a l’ esquerra per pujar a Arenys de Munt pel parc de Can Jalpí, inconfusible amb les dues torres de l’ entrada ( km 48,7 ).

En total son uns 51 km.

Mapes de la ruta

Ruta del 5 de Desembre del 2.010

1. Impressionant la Titan i el blog de llagrimeta!!

Gallina de piel total!!!!

!!!!!ASSASSINS¡¡¡¡

2. Si, sobre tot la pujada al castell.....
    Va semblar l' ascensió a un port de muntanya de l' etapa reina del Tour !!!!!
    Dos paraules : IM-PRESIONANT !!!!
    Tal com comento a la publicació, la tornada una mica Verano Azul.... només va faltar cantar la canço : " Del barco del Chanquete no nos moverán " JA,JA,JA,JA !!!!!!!!
    Mes endavant, que us semble anar a Montcabrer ?
    La podriem fer per la primavera fent la tornada per llocs mes canyeros.

ASSASSINS!!!!!!!!!!!!

3. Per cert, David
    Espectacular la pancarta de BTTAMUNT....