divendres, 8 de juliol del 2011

Cal Draper pel Montllorer i el Coll Butí

El Montllorer
Després de quatre setmanes seguides anant cap al Montnegre, aquest diumenge hem canviat de banda per tornar a Olzinelles, un dels nostres indrets preferits.

Hem quedat al punt de trobada a les 7 del matí en David, Ramón i jo amb l’ idea clara d’ anar-hi per alguna via nova, com sempre, intentant fer el recorregut lo més variat possible...

Per poder allunyar-nos sense tindre problemes d’ horari, es estiu i s’ ha d’ anar a la platja amb la familia, fem un primer tram, des d’ Arenys de Munt a Sant Iscle per carretera on enllacem amb el GR-5 fins Can Bosc, continuem a l’ esquerra fins just passat Dones d’ Aigua on tombem a la dreta pel camí de Can Maresme que s’ enfila fins el Pla de Forcs... per cert, passat Can Maresme hi ha un parell de rampes que tallen la respiració...

Pla de Forcs
Ja al Pla de Forcs fem una curta aturada per recuperar forces i fer quatre fotos... la pujada ha estat “durilla” i encara hem de passar les rampes de Cal Paraire.

Pugem pel GR-83 fins el Coll de Can Poliva, tombem a la dreta i a 10-20 metres anem a l’ esquerra per la pista que ens du al Coll Blanc.

Altres cops hem baixat a Olzinelles per qualsevol de les dues pistes que ens queden al davant, una per la Bassa del Garrell, que ens du directament a Ca l’ Agustí, però aquest cop anem a la dreta, de pujada, per rodejar el Montllorer i cap el Coll Butí... boníssim aquest tram, amb vistes fantàstiques !!!

Rodejant el Montllorer
El Turó d' en Vives, des del Montllorer
Ja al Coll Butí ens trobem amb tres opcions : a l’ esquerra per baixar directament a Olzinelles pel Pla de les Mines, a la dreta per baixar al GR-5, a la riera de Montnegre, i pel mig, per pujar al Turó del Cadastre, enllaçar amb el Suro dels Músics i baixar fins Cal Draper, opció que hem triat.

De camí al Coll Butí
Al fons, el Castell de Montsoriu
Fins ara, amb parts més ò menys tècniques, el recorregut no ha tingut cap mena de complicació, només uns 100-150 metres entre el Turó del Cadastre i el Suro dels Músics on el camí desapareix per convertir-se en un corriol amb força pendent ( marcat en blau al mapa ).

Passat aquest punt, i no podia ser d’ un altre manera, ens surt la “vena” exploradora i decidim improvisar desviant-nos de la pista que porta directament a Cal Draper i tombem a la dreta per una altre pista, de forta pendent de baixada ( també marcat en blau ), que no tenim ni idea d’ on ens ha de dur... però bé, som BTTAMUNT... últimament aquestes improvisacions estan a l’ ordre del dia... l’ ombra del safari del diumenge passat plana per sobre dels nostres caps...

I que ens trobem ?... dons que el camí s’ acaba... si volem continuar hem de treure els matxets... al David se li posen els ulls vidriosos de l’ excitació... però no... aquest cop no ens podem arriscar, no sabem on som ni on anirem a parar, per això, en un exercici de seny, decidim tornar enrera i seguir cap a Cal Draper per on teníem previst anar des d’ el principi... estem lluny de casa i volem fer una sortida tranquila, sense complicacions.

Baixant a Cal Draper
Tram tot de baixada, magnífic, fins Cal Draper, seguint el recorregut senyalitzat, pou de glaç, Pont de Ca l’ Alzina i Font de la Pega.

Abans de continuar, punt i apart per comentar que, després de fer aquest recorregut tant a l’ hivern com ara, a l’ estiu, no sabria dir quina es l’ època de l’ any que m’ agrada més... ES UNA MERAVELLA !!!... per això es un dels nostres indrets preferits... si voleu veure imatges d’ altres sortides que hem fet per la zona, clicar els enllaços al final de la publicació.

Olzinelles i el Montseny... sense comentaris !!!

Seguim... arribats al Forn de la Pega ens desviem a la dreta, de pujada, per anar a Can Puigdemir, Can Virgili i Vallgorguina. La pujada es constant, però molt suau, lo que ens permet, a mes de gaudir del paisatge, fer-la petar una estona.

Pedalant relaxadament per Olzinelles

Font de la Pega
Som a Vallgorguina i, un clàssic a les nostres sortides, mirem el rellotge i comencem a fer càlculs. Anem bé, però decidim prendre la carretera C-61 fins Can Colomeró per desviar-nos a la dreta i pujar a Collsacreu pel Sot de Salou però.... igual que a prop del Suro dels Músics, aquí també hem de girar cua... es impossible passar, i a més, comencen a caure quatre gotes... avui no volem fer experiments i tornem a la C-61 fins Collsacreu, baixem a Lourdes per Can Colomer i a Arenys de Munt.

Hem acabat fent uns 40 km, fantàstics com sempre, molt variats, avui sense matxets i hem tingut temps de gaudir de la platja amb la familia una bona estona... QUE MES ES POT DEMANAR ?

Enllaços a altres sortides per la zona:
Com sempre, al Facebook hi han publicades totes les fotos de la sortida.

Olzinelles
Sortida del 3 de juliol del 2.011

Mapa de la ruta

1. Nois, lo bò es fa esperar!!!!

Molt bona crònica , fantàstica la sortida!!!!

Sembla mentida la volta que vàrem fer, amb dues pèrdues incloses i tot i això a quarts de 12 a casa, sense tarjetes ni advertiments.GENIAL!!!!

Per mi podem repetir aquesta sortida el dia que volgueu.

Apa fins diumenge!!!

2. Si, fantàstica sortida... i boníssim el tram des del Coll Blanc al Suro dels Músics... i la baixada a Cal Draper... i el passeig fins la Font de la Pega... i la pujada a Vallgorguina....

COLLONS, TOT EL RECORREGUT ES BONÍSSIM !!!

3. Molt maca, sí senyor. Coincidim, la part d'Olzinelles es de les que més m'agraden, fresqueta, parts obagues, molt tapades,i potser a la tardor amb catifa de fulles seques i terra moll, aquella olor...ja l'ostia !!