dimecres, 19 de maig del 2010

14 - Olzinelles

Vall d' Olzinelles

La ruta d’ avui ens porta fins la vall d’ Olzinelles, concretament a l’ esglesia de Sant Esteve d’ Olzinelles, un paratge fantàstic on es barregen un bon grapat de bones sensacions: tranquilitat, paisatge, frescor i la simpatia dels habitants de la rectoria de l’ església.

Des del punt de trobada, a l’ entrada d’ Arenys de Munt, com sempre, pugem per la Riera de Sobirans fins el santurari de la Mare de Deu de Lourdes ( aquest tram es ideal per escalfar ). Just abans d’ arribar al santuari ens hem de desviar a la dreta, travessar la riera i pujar per el camí de Can Mora. S’ ha d’ anar en compte ja que a aproximadament 50-80 metres d’ agafar aquest camí hem d’ empalmar amb el camí de pujada principal travessant un petit pas a la dreta obert expressament.

Ull, degut a les tempestes d’ aquest hivern el pas esmentat està cobert de branques i es impracticable. Mentre no es netegi s’ ha d’ agafar el camí a la mateixa riera, uns 10 metres mes avall del camí de can Mora.

A partir d’ aquí hi ha uns 2 km de pujada que, sense ser d’ una gran duresa, es una mica trencacames ja que el camí es de pujada constant, sense llocs per reposar, i bastant pedregós. Just abans d’ arribar a Collsacreu hi ha unes vistes magnífiques d’ Arenys de Munt i els voltants.

Ens trobem amb la carretera i anem pel lateral direcció Vallgorguina on trobem un camí a l’ esquerra tot just coronem Collsacreu ( km 5 ).

Aquest camí ens porta a la Casanova d’en Pibernat. A partir d’ aquí, menys els primers 700-800 metres que es tot pujada, es un puja-baixa molt suau on hi ha unes vistes fantàstiques tant a la banda de mar com la del Montseny. Arribem a la Casanova d’ en Pibernat ( km 7,2 ).

Només arribar a la masia tenim un camí de baixada a mà dreta que ens porta, sense desviar-nos de la pista principal ( vigilar el primer revolt tancat a la dreta. S’ ha d’ agafar el revolt, no anar recte ), pel Sot de la Casanova primer, i després pel Sot de Can Saleres, fins Vallgorguina per un recorregut “ESPECTACULAR” per la seva bellesa : molt bosc, frescor, paisatge fantàstic i ,fins i tot, algun cabirol.

Sant Esteve d' Olzinelles - rectoria

Entrem a Vallgorguina per la zona esportiva i anem tot recte fins la cruïlla de la carretera C-61 ( km 10,1 ), la creuem, continuem recte, i seguim l’ indicador direcció Olzinelles que hi ha només començar la pista ample de terra.

Tornem a pujar molt suaument, passem l’ urbanització Pocafarina i, uns metres més endavant, trobem una cruïlla que ens obliga a anar a dreta ò esquerra ( km 11,9 ). Triem el camí de l’ esquerra, on la pista ja no està tan ben cuidada, però es més divertida per anar en bici, a uns 750 metres hi ha una bifurcació on tombem a l’ esquerra i, a 100 metres, a la dreta. A pocs metres i abans d’ arribar a Sant Esteve d’ Olzinelles hi ha dues bifurcacions més que s’ han d’ agafar a la dreta. Aquest últim tram, de més ò menys 1,2 – 1,3 km fins l’ església, es tot baixada.

Ja som a l’ església de Sant Esteve d’ Olzinelles ( km 14 ) on aprofitem per descansar, fer quatre fotos i xerrar una estona amb els habitants de la rectoria.

Continuem el nostre camí fins arribar, pocs metres més endavant, a la carretera asfaltada on tombem a la dreta i, amb tota la calma del mon, gaudim del paisatge fantàstic de la vall d’ Olzinelles durant 1 km fins que trobem a la dreta la pista de sorra ( km 15 ), molt ben indicada, que ens porta de pujada fins el GR-92 direcció Sant Martí del Montnegre. Abans d’ arribar a aquest punt trobem una bifurcació que hem d’ agafar a l’ esquerra ( km 16,4 ). Uns metres més endavant, concretament al Collet del Xaragall, enllacem amb el GR-92 ( km 16,8 ).

Som al Coll de Can Poliva ( km 18,9 ) lloc on deixem el GR-92 per anar, a la dreta, al GR-83 direcció Mataró, pista que no deixem fins Collsacreu, passant, de baixada, pel veïnat de Cal Paraire, el Coll Senís ( km 21,3 ), i pugem a Collsacreu on anem a buscar l’ entrada principal de l’ urbanització, a la carretera C-61 ( km 24,6 ). Hem de travessar-la per anar per el camí que hi ha davant mateix ( ull amb la cadena ).

Aquest camí es el mateix de l’ anada, però de baixada, i ens porta fins el Santuari de Lourdes. Es molt divertit de baixar, amb xaragalls i pedres, però sense ser gaire exigent ( de baixada ).Hem d’ anar en compte de no equivocar-nos de camí. Tenir present que baixant trobarem tres revolts tancats que es bifurquen i que els tres els hem d’ agafar a la dreta ( hi ha l’ opció de desviar-nos per unes trialeres més exigents que van a parar al mateix lloc ).

Arribem al Santuari de Lourdes ( km 26,8 ) i tombem a la dreta per pujar 20 metres mes amunt al camí que va paral.lel a la Riera Sobirans. Recomano agafar aquest camí ja que si es baixa directament per la riera hi ha un tram llarg amb la sorra molt tova, com una platja.
A partir d’ aquí baixem fins al punt de sortida a Arenys de Munt.