dimecres, 17 de novembre del 2010

21 - Dolmen de Ca l’ Arenes

Dolmen de Ca l' Arenes

Lo que en principi semblava una sortideta de diumenge rutinària, al final s’ ha convertit en una ruta de lo mes distreta. En David, en Xena, en Ramón i jo, en Xavi, hem anat al dolmen de Ca l’ Arenes improvisant el recorregut sobre la marxa, i ens ha sortit prou bé. L’ únic moment de “descontrol” ha estat passat el dolmen, a l’ encreuament amb el camí de Can Miloca, ja que l’ intenció era passar per darrera de Can Bosc i el Turó de Bell-lloc i ens hem equivocat de pista, fet que ha servit per descobrir-ne un altre. Al mapa de la ruta marco en color blau el tram que teníem intenció de fer.

Des del punt de trobada, a la Plaça de la Creu Roja d’ Arenys de Munt,  pugem per la Riera de Sobirans fins el santuari de la Mare de Deu de Lourdes. Just abans d’ arribar al santuari ens hem de desviar a la dreta, a l’ alçada del camí de Can Mora, baixem per la riera uns 10 metres i pugem, a l’ esquerra, per un petit talús ( no té pèrdua ja que hi ha força marques de rodes de bici ) ( km 2,6 ).

A partir d’ aquí hi ha uns 2 km de pujada que, sense ser d’ una gran duresa, es una mica trencacames ja que el camí es de pujada constant, sense llocs per reposar, i bastant pedregós. Just abans d’ arribar a  Collsacreu hi ha unes vistes magnífiques d’ Arenys de Munt i els voltants.

Ens trobem amb la carretera C-61 i anem pel lateral direcció Vallgorguina 50-60 metres on trobem un camí a l’ esquerra tot just coronem Collsacreu  ( km 5 ). Aquest camí ens porta a la Casanova d’en Pibernat pel GR-83 . A partir d’ aquí, menys els primers 700-800 metres que es tot pujada, es un puja-baixa molt suau on hi ha unes vistes fantàstiques tant a la banda de mar com la del Montseny. Arribem a la Casanova d’ en Pibernat ( km 7,2 ).

Continuem per la via principal fins el final del pla on trobem una forquilla de tres camins. Triem el del mig seguint el GR-83 direcció Mataró i anem pujant fins el Pi de Buac ( km 8,2 ), on deixem el GR a l’ esquerra per seguir recte, de baixada uns 200 metres, fins l’ encreuament amb la pista que ve de la Creu de Rupit ( km 8,4 ). Tombem a la dreta i ja no ens desviem pràcticament fins el Corredor. Aquest tram està molt ben indicat.

El Corredor

Ja al Santuari del Corredor ( km 10,6 ), passada l’ esplanada, hem seguit la ruta senyalitzada amb fites blaves que ens marca el camí a seguir fins el dolmen per un recorregut força distret, pràcticament tot de baixada, i amb trams força tècnics. Aquest tram te tres encreuaments que ens poden confondre : a pocs metres de l’ inici, passades les roques que hi ha al mig del camí, s’ ha d’ anar a l’ esquerra, el següent a la dreta i el tercer seguir recte ( hi ha un camí a la dreta que hem d’ ignorar ).

Dolmen de Ca l' Arenes

Arribem al dolmen de Ca l’ Arenes ( km 13,8 ) i a partir d’ aquí hi ha un tram d’ uns 500 metres on anem per un corriol força tècnic, primer de baixada i després de pujada. Passat aquest tram continuem pujant fins que arribem a la riera de Ca l’ Arenes on trobem una pista que prenem a l’ esquerra ( km 14,3 ). Pocs metres mes endavant, just per sobre de  la masia de Ca l’ Arenes, hi ha un altre a la dreta amb una cadena, que prenem i ens porta fins un camí força ample, just per sota de Can Miloca ( km 15,2 ).

Moment de crisis a Can Miloca

Aquí es on ens hem confós i hem anat per on no tocava, ja que hem tombat a l’ esquerra on teníem que anar a la dreta. Uns 20 metres mes endavant tombem a la dreta ( ull ja que des d’ aquí surten dues pistes, s’ ha d’ anar per la de l’ esquerra ) per una pista no gaire neta , inclús travessem un conreu a Can Lleget, que ens durà a la pista principal, entre Can Bosc i el Corredor ( km 16 ).

Anem a la dreta fins Can Bosc ( km 16,7 ), tombem a l’ esquerra, passem pel costat de l’ heliport i seguim la pista que ens porta fins el GR-92 que prenem a l’ esquerra, direcció Corredor ( km 17 ). Just abans d’ arribar al Puig Aguilar deixem el GR-92 per anar a la dreta per una forquilla de tres camins ( km 17,6 ). Hem d’ anar pel del mig, que ens durà a les Pedreres d’ en Bosc ( km 18,2 ). Passada la cadena anem uns metres a la dreta per agafar, a l’ esquerra, un altre pista que ens durà, per una pendent força pronunciada al principi, al Torrent del Guinardó i la carretera de Dosrius a Canyamars. En aquest tram hi ha dos encreuaments : sempre hem d’ anar de baixada, el primer a l’ esquerra i el segón a la dreta.

Aquest tram del recorregut, des del Puig Aguilar fins la carretera està publicat en un altre ruta, concretament la ruta 9 de Canyamars pel Corredor del passat mes de Febrer.

Som a la carretera BV-5101 de Dosrius a Canyamars ( km 21,3 ), la prenem a l’ esquerra direcció Canyamars i, a mes ò menys 1,5 km anem a la dreta per anar al veïnat de Rimbles ( km 22,8 ).

Aquest tram també està publicat en altres rutes ( 17 – Canyamars i veïnat de Rimbles ) i sortides a partir de Can Bartés ( km 23,9 ).

Ja no deixem aquest camí, pràcticament tot pujada a partir de Can Rogent, fins la Plaça de les Fontetes ( ò Font del Malpàs ) ( km 29 ), tombem a l’ esquerra i enllacem amb el GR-83 direcció Canigó fins la Creu de Rupit ( km 30,8 ), on ens desviem a la dreta per baixar, primer al Santuari de Lourdes ( km 33,8 ) i, per la riera Sobirans, a Arenys de Munt.

En total son uns 36-37 km.

Si voleu veure algunes fotos de trams d' aquest recorregut podeu clicar els enllaços següents :

- Des del Puig Aguilar a la carretera de Dorsius a Canyamars : ruta 9 i
 - Veïnat de Rimbles : ruta 17.
 - Pujant per Can Mora a Collsacreu des de Lourdes : ruta 20.