dimecres, 3 de novembre del 2010

20 - Rutes de tardor 2010

Can Vilar

Aprofitant la festivitat de Tots Sants de dilluns, aquest cap de setmana hem pogut fer una sortideta més de l’ habitual. El cas es que veient el colorit que estan agafant els nostres boscos per l’ arribada de la tardor i que la zona de Vallgorguina es una de les nostres debilitats, les tres sortides que hem fet han estat per aquesta zona.

Dissabte tarda vaig anar-hi sol amb l’ idea “d’ investigar” un recorregut nou : Un cop arribat a Vallgorguina per la pista de Can Plana de Dalt, seguir la ruta senyalitzada que porta a la casa de colònies de Can Clarenç i a la masia de Can Vilar, però a mig camí vaig haver d'atallar pel Sot de Can Montasell ja que va començar a vesprejar i , per tornar a Arenys de Munt, vaig pujar pel Sot de Can Saleres fins la Casanova d’ en Pibernat i baixar a Lourdes per Can Quel.

En total vaig fer uns 23 km.

Mapa de la ruta - 30 d' Octubre del 2010

Diumenge, com es habitual, vam fer la sortida de cada setmana. Érem en David, en Xena, en Ramón, en Pep i jo, en Xavi. Vam tornar a anar a la zona amb l’ idea de fer unes quantes fotos però la pluja ens ho va impedir. Vam anar-hi per Lourdes, la Creu de Rupit, la Casanova d’ en Pibernat seguint el GR-83 direcció Canigó, Vallgorguina de baixada pel Sot de Can Saleres, pujada al Coll Senís per la pista del Xeremell, baixada a Sant Iscle per Dones d’ Aigua on hem empalmat amb el GR-5 direcció Canet. Passat el Turó d’ en Roig hem anat a la dreta direcció Arenys de Munt, mes endavant a l’ esquerra per la Serra d’ en Sala, Can Sala de Dalt, Ca l’ Amar de la Torre i Can Maiol de la Torre, ja a Arenys de Munt.

Malgrat la pluja de primera hora, va ser molt divertit ja que va ser el primer fanguer de la temporada.

En total vam fer uns 27-28 km

Mapa de la ruta - 31 d' Octubre del 2010


Dilluns, amb un temps esplèndid, vam sortir en David, en Xena i jo, amb la tossuderia de fer, per fi, quatre fotos de tardor. Vam anar a Vallgorguina per Lourdes, Collsacreu per Can Mora, el GR-83 direcció Mataró i, uns 600-700 metres abans d’ arribar a la Casanova d’ en Pibernat, a la dreta per Can Plana de Dalt.
Ja a Vallgorguina es va decidir pujar al Corredor per Can Vilar i la Serra de les Mules per tornar a Arenys de Munt pel Coll del Bruc, els Suros d’ en Burget, Can Quel i Lourdes. UNA RUTA PRECIOSA.

En total vam fer uns 26 km

Mapa de la ruta - 1 de Novembre del 2010

En aquests recorreguts no he cregut necessari estendre’m amb gaires explicacions de com anar-hi ja que pràcticament ja estan detallats en altres rutes de la zona i no m’ he volgut fer pesat.

A més he volgut publicar aquestes sortides com una ruta per la coincidència amb el dia de Tots Sants. Jo no soc una persona creient, mes aviat tot el contrari, però vull aprofitar aquesta coincidència per dedicar el recorregut de dilluns al meu pare, Manuel, i als meus germans Eduard i Anna que ja no estan amb nosaltres.....

US ESTIMEM I TROBEM A FALTAR....VA PER VOSALTRES !!!!













Rutes del 30 i 31 d’ Octubre i del 1 de Novembre del 2010

BTTAMUNT

2 comentaris:

  1. Va ser una sortida molt agladable, ja que el paisatge era maco.

    ResponElimina
  2. Hola. Estic fen un treball de senderisme. Em podeu dir que hi ha d'interes al Turó d'en Roig... vegetació, fauna... gràcies :)

    ResponElimina