dissabte, 12 de desembre del 2009

3 - Santuari del Corredor per la Creu de Rupit

Des d’ el punt de sortida, a l’ entrada d’ Arenys de Munt, pugem per la riera travessant el poble per anar a buscar la Riera Sobirans que ens portarà fins el Santuari de la Mare de Deu de Lourdes ( tram ideal per escalfar ). Quan arribem hem de seguir uns 700 metres fins que trobem una forquilla de camins ( km 3,5 ). Triem el de la dreta on passarem per sota d’ un pont i, a aproximadament cent metres, trobem un altre bifurcació que seguirem a l’ esquerra.

Aquest camí ens portarà a la Creu de Rupit per mes de 2 km de rampes bastant dures que posaran a proba la nostra resistència. A partir de mitja pujada darrera nostre es comencen a apreciar unes vistes fantàstiques d’ una part d’ Arenys de Munt i dels turons que l’ envolten.

Arribem a la Creu de Rupit ( km 5,6 ). Aquest lloc es molt interessant ja que ens permet triar un bon grapat d’ opcions. Moltes de les rutes que fem tenen en comú el recorregut que hem fet fins ara. Podem anar a Canyamars, a la Pedra de la Ferradura i des d’ aquí al Turó del Montalt, al Corral d’ en Forn, a Llavaneres i Mataró, al Corredor.....

Tombem a la dreta per el GR-83 que va de Mataró fins el Canigó. A partir d’ aquí la pujada es mes suau i el camí fins el Corredor està molt ben senyalitzat per les fites que ens indiquen la direcció cap el Canigó i, quan arribem a l’ encreuament als Suros d’ en Burget ( km 6,7 ), deixem el GR-83 per agafar el camí de l’ esquerra, també molt ben indicat, que pràcticament ja no deixem fins el Corredor. Aquest encreuament ens permet altres opcions, com anar directament fins la Casanova d' en Pibernat per Can Quel ò el mateix GR-83, i des d’ aqui decidir anar a Vallgorguina ò Collsacreu.... però bé, això ja son altres rutes que ja comentarem mes endavant.

Tornant a la ruta d’ avui, gaudim del passeig i de les vistes fins el Coll del Bruc on les pendents tornen a ser una mica fortes ja fins el Santuari.

Arribem al Santuari del Corredor ( km 9,5 ) des d’ on podem veure el Montseny, El Montnegre i una bona part de la serralada litoral. El lloc es magnífic, està molt ben cuidat, hi ha restaurant i es ideal per gaudir amb la familia, no necessariament amb bicicleta.

Enfilem el camí de tornada pel mateix lloc on hem arribat amb l’ avantatge de que ara es quasi tot baixada fins el Coll del Pi de Buac, on pugem pel camí de l’ esquerra uns dos-cents metres per agafar el GR-83 direcció Canigó fins la Casanova d’ en Pibernat ( km 15,5 ) i Collsacreu. Tot el camí de tornada es molt divertit i pràcticament no s’ ha de pedalar ( l’ esforç l’ hem fet a l’ anada ).

Quan trobem la carretera C-61 tombem a la dreta direcció Arenys de Munt i 70-80 metres mes endavant agafem el camí de la dreta ( ull amb la cadena ). Aquest camí ens porta fins el Santuari de Lourdes. Es molt divertit de baixar, amb xaragalls i pedres, però sense ser gaire exigent ( de baixada ).
Hem d’ anar en compte de no equivocar-nos de camí. Tenir present que baixant trobarem tres revolts tancats que es bifurquen i que els tres els hem d’ agafar a la dreta.

Arribem al Santuari de Lourdes ( km 19,6 ) i tombem a la dreta per pujar 20 metres mes amunt al camí que va paral.lel a la Riera Sobirans. Recomano agafar aquest camí ja que si es baixa directament per la riera hi ha un tram llarg amb la sorra molt tova, com una platja.

Quan ja estem al camí recomanat, baixem fins Arenys de Munt pel mateix camí de la pujada.

En total son uns 22-23 km.