dimarts, 29 de desembre del 2009

7 - El Montalt - Santa Mònica

Estem en dates nadalenques i, com podeu inmaginar, el fred apreta. Per això avui hem triat una ruta on el Sol juga un paper important per no quedar-nos petrificats. Farem un recorregut que ens portarà fins Santa Mònica passant per la Pedra de la Ferradura i el Turó del Montalt.

Des d’ el punt de sortida, a l’ entrada d’ Arenys de Munt, pugem per la riera travessant el poble per anar a buscar la Riera Sobirans que ens portarà fins el Santuari de la Mare de Deu de Lourdes ( tram ideal per escalfar ). Quan arribem hem de seguir uns 700 metres fins que trobem una cruilla de camins ( km 3,5 ). Triem el de la dreta on passarem per sota d’ un pont i, a aproximadament cent metres, trobem un altre bifurcació que seguirem a l’ esquerra.

Aquest camí ens portarà a la Creu de Rupit per mes de 2 km de rampes bastant dures que posaran a proba la nostra resistència. A partir de mitja pujada darrera nostre es comencen a apreciar unes vistes fantàstiques d’ una part d’ Arenys de Munt i dels turons que l’ envolten.

Arribem a la Creu de Rupit ( km 5,6 ). Aquest lloc es molt interessant ja que ens permet triar un bon grapat d’ opcions. Moltes de les rutes que fem tenen en comú el recorregut que hem fet fins ara. Podem anar a Canyamars, a la Pedra de la Ferradura i des d’ aquí al Turó del Montalt, al Corral d’ en Forn, a Llavaneres i Mataró, al Corredor ( rutes 3 i 6 ).....

Tombem a l’ esquerra pel GR-83 que va de Mataró fins el Canigó, direcció Mataró, i a aproximadament 100 metres el deixem per tornar a tombar a l’ esquerra per un camí de pujada que ens portarà fins la Pedra de la Ferradura ( km 6,6 ). Aquí ens trobem amb quatre camins dels quals dos son per fer a peu ( jo no soc capaç de fer-los pujat a la bici ), una pista a l’ esquerra de la Pedra que ens pot portar fins el Corral d’ en Forn ò la Creu de Rupit per un altre camí ( mes endavant publicaré un parell d’ itineraris amb aquesta opció ), i un altre de pujada a la dreta de la Pedra que es la que triarem per anar fins el Montalt. D’ aquí fins la part mes alta del Montalt que es pot fer amb bici hi ha uns 200-250 metres amb dues pujades fortes, però molt curtes.

Fins ara tot el camí ha estat de pujada i, menys una part de les rampes abans d' arribar a la Creu de Rupit on toca el Sol, la resta ha estat per zones humides, detall que no li hem donat importància ja que amb l’ esforç de pujar ni ens hem adonat.

Ara ens trobem amb un bon tram de baixada ( alerta amb les pedres i els xaragalls ) on podrem recuperar-nos, gaudir d’ unes bones vistes del litoral que va des d’ Arenys de Mar fins Barcelona i una bona part de la serralada, fins i tot es veu la torre de Collserola i el Tibidabo, i aprofitar el Sol que ens acompanyarà pràcticament tota la baixada.

Arribem a l’ encreuament dels Suros d’ en Tapé ( km 8,3 ). Tenim dues opcions per triar i les dues son bones. Podem continuar pel mateix camí ( marcat al mapa amb color blau ) i estalviar-nos pujar pel camí de Santa Mònica ( Voltes d’ en Tintorer ) pel camí mes directe fins el Coll Pallarès per un puja-baixa ( mes baixa que puja ), o tombar a l’ esquerra per baixar fins la hípica per sobre de Llavaneres, al camí de Can Cabot, que es el que farem nosaltres.

Estem a la hípica ( km 9,8 ) i continuem baixant pel camí de Can Cabot un 200-300 metres fins que trobem un camí a la dreta amb indicador de “Santa Mònica” que agafem. Aquesta part del camí es molt maca de fer, tant pel paisatge com pel propi camí, ja que es una pujada gens dura. Anar en compte ja que a mitja pujada hi ha una bifurcació que tenim que seguir per la dreta i no deixar aquesta pista fins arribar al Coll Pallarès ( km 13 ) on ens tornem a trobar amb el GR-83.

Tombem a la dreta seguint el GR-83 direcció Canigó, camí que no deixem fins tornar a la Creu de Rupit. Aquest tram de camí, menys una pujada forteta de 150-200 metres que trobarem a uns 600 metres del Coll Pallarès, es bastant planer i podem trobar una mica de tràfic, tant de gent a peu, bicis i, molt de tant en tant, cotxes.

Arribem a la Creu de Rupit ( km 17 ). Podríem tornar pel mateix camí que a l’ anada però, con que no tenim pressa, decidim continuar pel GR-83 direcció Canigó fins el Suros d’ en Burget ( km 18,1 ), on hi ha una cruïlla de camins molt ben indicat per on es pot anar a l’ esquerra al Corredor ( rutes 3 i 6 ), pel mig es continua pel GR-83 i per la dreta s’ agafa el camí de Can Quel que ens porta fins la Casanova d’ en Pibernat enllaçant un altre cop amb el GR-83. A partir de la Casanova podem enllaçar amb les rutes 3 de tornada, la 1 i la 6.

Triem aquest últim anant en molt de compte ja que hi ha trams amb fortes baixades, fins el segon revolt molt tancat a l’ esquerra on trobem a mà dreta un camí que ja coneixem d’ altres rutes ( rutes 1, 5 i 6 ) molt divertit amb xaragalls i bots que ens portarà fins la Riera de Sobirans i el Santuari de Lourdes ( km 21 ).

Des d’ aquí baixem fins Arenys de Munt pel mateix camí de la pujada.

En total son uns 24,5 km.

Ruta del 27 de Desembre del 2.009

Mapa de la ruta

1. Enhorabuena a todos!
    El blog está muy bien montado y entretenido.
    A partir de ahora me daré algún "paseillo" por él.
    Son mis tierras!!!!!
    Ánimos y un abrazo, joshemari