dilluns, 27 d’octubre del 2014

Improvisant per Vallgorguina i Sot d’ Agrefull


Sortida en solitari aquest diumenge on per lo únic que s’ ha notat que estem a la tardor es pel canvi d’ horari.

Com sempre, el personal queda a les 7:30 al punt de trobada, però jo no em presento... la nit abans surto a sopar amb la dona i uns amics, i ja se sap que ens aquest casos aixecar-se tant aviat es força complicat... 

Acabo sortint cap a les 8:30, físicament no em trobo gaire fi ja que l’ esquena de tant en tant em recorda que estic “cascat”, pel que m’ ho prenc amb calma, sense cap idea d’ on anar. Vaig riera Sobirans amunt per pujar a Collsacreu per Can Colomer i, encara que pujo amb calma, el canvi d’ hora i el dia estiuenc fa que aquí ja comenci a suar de valent.

Ja a Collsacreu primer dilema: vaig cap a la zona de Vallgorguina ò cap el Montnegre ? En aquest moment, després de la primera pujada, noto l’ esquena carregada i no vull temptar la sort fent una escalada pel Montnegre, ni fer les rampetes del tram del GR-83 entre la carretera C61 i la part alta del Parent Rost, pel que decideixo anar cap el Coll Senís i baixar a Vallgorguina pel camí del Xeremell però, con que es dia d’ improvisació, em passo el Coll Senís i prenc el “Corriol dels 500 metres” però al revés i amb una variant corriolera d’ aquelles que li agraden tant al Ramón i no tant al Gabriel. Acabo igualment al camí del Xeremell, però a mitja baixada... boníssim i molt distret.

Baixo cap a Vallgorguina i, veient que vaig bé de temps, he entrat en calor i l’ esquena ara no em molesta, decideixo pujar cap a la hípica de Can Virgili i fer els corriols del Sot d’ Agrefull, però al revés. Son dies de batudes de senglars i, quan vaig per prendre el camí que m’ ha de dur al Sot, em trobo amb un parell de caçadors amagats, i per sentit comú, veient la cara de pocs amics que em posen, giro cua, canvio el recorregut i vaig a la part baixa del Sot per un parell de camins força distrets per pujar-lo de la manera habitual.

No s’ acaba l’ improvisació ja que, a mitja pujada pel Sot d’ Agrefull em desvio per un camí amagat que altres cop que hi hem passat ja m’ he fixat que hi era, i aprofito per investigar-lo. I no m’ ha decebut gens ja que, després d’ una pujada passant pel mig del bosc tancat majoritàriament de pi, arribo a la part alta on, a més de tindre unes bones vistes del Montseny, enllaço amb un altre camí, planer en un primer moment, però que de cop es transforma amb un de força tècnic, de baixada, trialer en alguns punts, que em porta fins la carretera C61, molt a prop de Can Pradell de Baix. Cara d’ incredulitat dels cotxes que passen en aquest moment quan veuen que del ben mig del bosc surto per un petit torrent... “i aquest sonat d’on surt ???”... ha estat una bona troballa i l’ he gaudit de valent !!!

Can Pradell de Baix
M’ aturo a Can Pradell de Baix un moment per reposar forces mentre observo al futur del nostre motocròs abans prendre el camí de tornada.

Dono l’ improvisació per acabada i prenc el camí senyalitzat de la riera de Vallgorguina cap el poble, passant per La Lluna de Can Castellar, l’ església Vella i la depuradora, i des d’ on vaig amunt cap el Sot de Can Saleres i les temibles rampes finals fins la Casanova d’ en Pibernat.

Con que últimament que hem tornat per la Casanova hem acabat baixant pel Parent Rost i Can Colomer, aquest cop, per variar, ho faig cremant pastilles de frens baixant per Can Quel fins Lourdes, riera Sobirans i Arenys de Munt.

He acabant fent uns 34 kilòmetres i uns 950 de desnivell molt variats, on he gaudit molt de la varietat de camins i corriols d’ avui, amb bones troballes, bon temps i sense contratemps.

Bé, a l’ espera de la crònica dels companys, aquí va aquesta, amb track inclosos.



Sortida del 26 d’ octubre del 2014
Gurú de turnu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada