dimecres, 15 d’octubre del 2014

Dolmen de Pedra Gentil,Tapioles i Canadà Parc

Un altre diumenge que semblava que quedaria aigualit per la pluja finalment ha acabat sent una molt bona sortida, durilla, amb força desnivell, bons camins i corriols d’ allò més variats, i terreny humit amb un “grip” ideal per anar amb bici.

Al punt de trobada en Ramón, Gabriel, David J., Àngel, Manel, Toni i jo, aquesta setmana amb ruta més ò menys clara d’ on anar, per la zona de Tapioles i a tocar amb el Canadà Parc per fer un parell de trams desconeguts per on va passar la passada Vilalbike. Des de que fa uns mesos vam descobrir la zona del Canadà Parc, combinada amb Tapioles i riera de Vallgorguina, s’ ha convertit en una de les preferides i, per diferents recorreguts, ja hi hem anat uns quants cops, per això, després de repassar el track de la Vilalbike vam decidir anar-hi.

Anem riera Sobirans amunt per pujar al Parent Rost per Can Colomer, Casanova d’ en Pibernat, font de la Figuerassa i corriol de la Serra de les Mules de pujada. Ja a tocar amb el GR-92 en Toni te una averia mecànica i, per prudència, gira cua abans de que el mal sigui major.

Baixem pel corriol a tocar amb el Trull fins la Serra de Can Clarenç on prenem el camí, força pedregós i tècnic, que ens ha de dur a Can Pradell de la Serra. Descens molt distret i amb unes vistes fantàstiques del Montseny.

Ja a Can Pradell, encara que l’ idea inicial era fer un corriol nou fins Sant Genís de Tapioles, acabem anant cap el Dolmen de Pedra Gentil per fer l’ aturada de rigor i veure si hi ha alguna bruixa... però no, de bruixa cap, però de boletaires un bon grapat, amb els cistells ben plens... sembla que aquest estiu i principis de tardor tant humit fa que aquesta sigui una molt bona temporada de bolets.

Després de la visita al dolmen prenem el camí de Santa Eulàlia de Tapioles i baixem fins el Gual de Ca l’ Albocer, on ens desviem per fer un dels trams desconeguts, tot pujada per un camí força distret fins La Creueta, on enllacem amb el camí que puja de Ca l’ Arbocer cap el Canadà Parc que ja hem fet altres cops.
A tocar amb el Canadà Parc deixem la pista principal per seguir pujant per la trialera que ens du al Puig Rodó i el “revolt Xena”, mític indret on en Xena es va endur pel davant a un motorista al xocar de front... el motorista va acabar a l’ hospital i ell, amb la roda de la bici com un vuit i masegat pel xoc, va acabar fent el recorregut !!!

Aquí ens desviem de la ruta habitual per fer l’ altre tram desconegut, sempre amunt, també molt distret, amb alguna “rampeta” d’ aquelles que fan tremolar, fins la part alta de la Serra d’ en Benet i la Plana de Baix, on enllacem amb el GR-92, anem al Trull i la Plana de Dalt per fer el camí de tornada a l’ inversa que a l’ anada, pel corriol de la Serra de les Mules, font de la Figuerassa, Casanova d’ en Pibernat, Lourdes per Can Colomer i riera Sobirans avall fins Arenys de Munt.

Hem fet una bona tirada, d’ uns 39 kilòmetres i més de 1000 de desnivell i, encara que hi ha hagut una part del recorregut comú a l’ anada i la tornada, ha estat força distret i variat, amb bons corriols, poca pista i molta pujada, molt seguida sobre tot entre el Gual de Ca l’ Albocer i el Trull.

I ara, a preparar la del proper diumenge, que anirem a fer una visita a l’ elefant de pedra de la ruta Prehistòrica de la Roca del Vallès.