dimarts, 7 d’octubre del 2014

Després de la pluja, cargols i caçadors de bolets !!!

Qui anava a dir que, quan aquesta matinada a les 7 ha començat a caure una tromba d’ aigua espectacular, acabaríem fent una bona sortida, no com un diumenge normal, però si una de bastant “arregladeta”. Es clar que, d’ inici, els mòbils treuen fum per anular-la i, veient el panorama, ens resignem a que aquesta setmana haurem de quedar-nos a casa... igual que els participants de la Marxa Popular d’ Arenys de Munt, que per primer cop en 26 anys s’ ha tingut que anular...però bé, això es un altre història...

Cap a ¼ de 10 de sobte deixa de ploure i, com em temia, en Ramón, “ojo avizor” pendent del cel, no tarda res en trucar-me i animar-me a sortir, ni que sigui per anar al Corredor a matar el cuc, com a bons “cargols” que surten després de la pluja... la setmana passada el dos vam estar ajudant a l’ organització de l’ Open Muntbikes i ja no vam poder gaudir-ne, i dues setmanes seguides sense fer-ho pot ser més que traumàtic !!!

Acabem sortint a les 10, amb la sorpresa de que poc a poc el cel es va obrint deixant pas a un panorama totalment impensable una estona abans... força sol, cel blau net de núvols, temperatura quasi estiuenca i unes vistes impressionants que abasten tot allò fins on arriba la vista.

Decidim anar cap el Corredor pujant per Lourdes i Creu de Rupit, sense presses, però sense pausa, GR-83 i camí per sota dels Misteris, direcció Ca l’ Arenes, però a mig camí el deixem per fer un corriol de pujada i que ens porta a tocar amb el mirador i Font del Grèbol i la pista que puja al Corredor des de Can Bordoi.

Con que pujar per la pista es més que monòton, i fer aquest primer corriol ens ha fet bullir la sang, en prenem un altre que va paral.lel a la pista molt distret que ens du directament a l’ esplanada del Corredor... gran troballa d’ en Ramón i molt bona opció per pujar al Santuari pels qui no li agradi fer pista.

Dalt del Santuari fa un sol espatarrant, però a diferència de l’ habitual, no hi ha casi ningú, ni ciclistes... la tempesta d’ abans ha fet molta gent es quedés a casa, encara que nosaltres ens trobem amb la sorpresa de trobar-nos amb el David i la Viky de Dosrius, coneguts d’ en Ramón des de fa temps i meu des de no tant, i amb qui la fem petar una estona.

Per la tornada prenem la pista que baixa cap a la Creu de Rupit desviant-nos per fer un parell de corriols per fer-ho més distret... per cert, alguns molt trinxats degut a la tempesta ens ha obligat a posar el peu a terra en algun punt.

Baixant a la Creu de Rupit comença a aparèixer l’ altre espècie típica dels boscos en aquestes dates: els caçadors de bolets... n’ hi ha un bon grapat, amb els cotxes aparcats a banda i banda del camí, més de l’ habitual.

Per la Marxa Popular també ha vingut un grapat de gent i, veient que el dia s’ arreglat, aprofiten per fer una passejada per part del recorregut, sobre tot ens els trobem quan fem la zona de la Pedra de la Ferradura i el Corral, on fem les últimes rampes i corriols abans de prendre el Camí Amagat cap a Lourdes... i con que érem pocs, per rematar avui fins i tot ens hem trobat amb un bon ramat d’ ovelles i cabres a la riera Sobirans, abans d’ arribar a Arenys de Munt.

Bé, hem acabat fent uns 24 kilòmetres i més de 700 de desnivell, en un dia on a primera hora ja ho donàvem tot per perdut i que finalment hem pogut arreglar una bona sortida molt distreta, amb força corriols i camins humits, perfectes per anar en bici, força sol, bona temperatura, poques bicis i força caçadors de bolets.

Per altra banda em consta que altres companys també han acabat aprofitant el matí, com en Gabriel que ha anat amb la “flaka” a fer un tomb per Olzinelles, l’ Àngel, que també ha estat vist pels voltants d’ Arenys de Munt, o en David, que ha sortit per la tarda per fer la volta de Santa Mònica.