dilluns, 7 de juliol del 2014

Una de rodadora: Can Vallalta, Font de la Moreneta, Santa Mònica

Font de la Moreneta
Sortida la d’ aquest diumenge sense incidències destacables, ha estat un recorregut força rodador i gens complicat, encara que amb alguns desnivells dels que fan mal, com el del principi pujant cap el Corral d’ en Forn per Milans i el de Rimbles cap a Can Bruguera.

Al punt de trobada en Ramón, Gabriel, Àngel i jo, que després de passar un dissabte amb dolors a l’ esquena, finalment també em decideixo a sortir, encara que demano fer un recorregut rodador sense complicacions, com finalment ha estat.

No tenim ni idea d’ on anar i anem improvisant sobre la marxa, pel que d’ entrada anem riera Sobirans cap a Lourdes i, per variar ja que fa un parell de setmanes seguides que pugem a la Creu de Rupit per Can Framis, prenem el torrent de Milans per pujar-hi pel Corral d’ en Forn.

Pugem a bon ritme, a més, com es habitual,  anem xerrant i explicant acudits, algun l’ Àngel però sobre tot en Gabriel, que n' acumula entre setmana per deixar-los anar el diumenge... encara que avui està estrany, com posseït per algun ésser maligne ja que va barrejant acudits amb una violència verbal fora del normal en ell... després de les escenes de Hellraiser de diumenge passat amb l’ Àngel, sembla que aquest en tenim d’ altres de l’ Exorcista...

... ggggggggggghhhhhhhjjjjjjjjjsss !!!
Amb aquesta tònica, arribats a Rupit decidim baixar al veïnat de Rimbles passant per Can Vallata, i ca l’ Augé, on en el tram final fem l’ únic corriolet ( improvisat ja que no hi havíem passat mai ), però quasi net de romegueres. De ca l’ Augé cap el turó de Can Figueroles i Can Bartés, on prenem el camí que puja cap a Can Bruguera... de u ni do quina pujadeta !!!

Aturada a la font de la Moreneta per avitualar-nos i fer les fotos de rigor en l’ única aturada de la matinal betetera.

Pugem a Can Bruguera i anem a buscar el GR-83 per tornar a la Creu de Rupit, però anem força bé de temps i ens desviem per baixar a Llavaneres per l’ urbanització Costa Gallina, pugem per la riera d’ en Cabot d’ Amunt, xino-xano, admirant la gran plantació de kiwis que ens queda al costat i comentant les excel.lències d’ aquest fruit a l’ hora de regular el trànsit intestinal, fins Santa Mònica, on fem la clàssica pujada al Coll Pallarès i ara si, anar cap a la Creu de Rupit.

"si de ventre vols anar, un kiwi al dia has de menjar"
Tot ha estat molt rodador, pel que quan arribem a la Creu, decidim fer el corriol de Can Cintet de Rupit, amb poques romegueres, però amb terreny força sec i xaragallat... s’ ha d’ anar al tanto per no tindre un ensurt ara que estem tant a prop de casa !!!

Baixem pel corriol del Torrent de Milans, Lourdes i riera Sobirans fins Arenys de Munt, on donem la sortida per acabada.

Hem acabat fent uns 39-40 km amb més de 1000 de desnivell, com he comentat abans, força rodador i gens complicat, encara que variat, amb bones escalades al Corral d’ en Forn i Can Bruguera, el camí força distret de Can Vallalta carenant els turons entre Rimbles i el camí del mig, un parell de corriolets per variar, i la sempre atractiva pujada de Santa Mònica... una bona sortida !!!