dimarts, 7 de maig del 2013

Santa Maria de Montnegre i Turó Gros

Això es una bona soca !!!

Després de la sortida tant bona que vam fer dimecres al pantà del Crous on tot ens va sortir rodó ( bon recorregut, bon paisatge, bon temps, bon rotllo... bon de tot !!! ), aquest diumenge, veient que ens esperava un dia primaveral, quasi d’ estiu i amb cel força clar, decidir tornar al Montnegre, però aquest cop a la torre de foc del Turó Gros, des d’ on ben segur trobarem vistes espectaculars.

Torre de foc, al Turó Gros
Avui en Quique, David, Gabriel, Joan Garcia i jo, igual que dimecres, fem el tram fins Sant Iscle per carretera i prenem el GR-5 amunt fins Can Bosc, on ens desviem per pujar al Turó d’ en Vendrell pel Torrent de la Casanova i Can Pera.

Enllacem amb el camí del “cubata” amunt... ens espera una bona escalada fins el Coll d’ en Cona, més de 360 metres en 3 km sense descans, “apretant els caixals”, amb rampons amb puntes de desnivell del 24%... brutal !!!

Així s' ha quedat en Joan quan hem arribat al Coll d' en Cona !!!
Ja al Coll d’ en Cona baixem cap a Santa Maria de Montnegre, on aprofitem per carregar els bidons d’ aigua i veure com està l’ esqueix del roure replantat que a finals de gener vam visitar.

Santa Maria de Montnegre
Evolució del futur roure des de gener fina ara:

Foto esquerra el 27 de gener del 2013, a la dreta diumenge passat

Toca la segona escalada del dia, més curta, però també força dura en algun punt, des de Santa Maria fins el Turó Gros pel corriol que puja a la dreta de l’ ermita. No es el mateix que pujar al Coll d’ en Cona, però son 150 metres de desnivell en 1,5 km força tècnics, per corriols i camins axaragallats i pedregosos.

Som a l’ objectiu... però ens quedem amb les ganes de pujar a dalt de la torre de foc per gaudir de les vistes... hi ha el guarda i està prohibit l’ accés... que hi farem, ja ho provarem en una altre ocasió !!!

Turó Gros
Com sempre, “barreta energètica” i quatre fotos abans de fer la tornada pel camí puja-baixa tant bo fins el Turó d’ en Vives, i a partir d’ aquí ja de baixada fins enllaçar amb al GR-83 a l’ alçada de Can Camps. Particularment m’ ha sorprès la gran quantitat de pedres soltes que hem trobat en aquest tram comparat amb altres ocasions, suposo que degut en gran part a les pluges que hi ha hagut durant l’ hivern i aquestes últimes setmanes.

Avituallament al Turó Gros
Ja al GR-83 anem avall, cap a Cal Paraire, Coll Senís, Plà de les Bruixes, camí del Menhir i Collsacreu on, per variar, baixem a Lourdes pel camí de la cadena i fer els corriols de Can Colomer. La veritat es que quasi sempre que tornem per Collsacreu acabem fent aquests corriols, però es que son tant bons que per nosaltres son com la cirereta del pastís.

Des de Lourdes riera Sobirans avall fins Arenys de Munt a cap a casa.

Bé, hem acabat fent uns 31 km amb 1037 metres de desnivell en un dia fantàstic per anar en bici. Brutal l’ escalada al Coll d’ en Cona i força divertida la de Santa Maria de Montnegre fins el Turó Gros. El Montnegre, fantàstic en aquestes dates, on la vegetació i la verdor poc a poc es va imposant donant-li aquest aire salvatge que tant ens agrada.

Enllaç al track publicat al Wikiloc i Cicloide:

Sortida del 5 de maig del 2013

1. Ruta excelente,el roure no ha crecido mucho no,este montnegre es brutal.

1. Si, nos salió una buena salida. La escalada al Coll d' en Cona, como escalar un puerto de la etapa reina del Tour, sólo nos faltaban los seguidores a ambos lados del camino animando y el tio vestido de demonio de cada año corriendo al lado nuestro !!!

El roure ? sólo han pasado cuatro meses de una foto a la otra y ha sido en invierno. Pienso ir subiendo a menudo a ver como va evolucionando.