dimecres, 15 de maig del 2013

Can Caselles i el Rocatell, un any després

Impressionant panoràmica des del Rocatell. Llàstima de dia encapotat
Ja fa dies que ens rondava pel cap tornar al Rocatell, però no ens acabàvem de decidir ja que ens queda una mica lluny. Ara, amb el canvi d’ hora de sortida ja podem allargar-les una mica i hi hem anat, un any després, pel mateix recorregut que vam fer llavors.

Avui en Gabriel, en Xena i jo, puntuals al punt de trobada, i sense encantar-nos, anem per la via ràpida cap a Sant Iscle, GR-5, Torrent de la Casanova fins Can Pera, Turó d’ en Vendrell i “cubata” amunt, igual que diumenge passat quan vam pujar al Turó Gros, amb la diferència que aquest cop ens hem estalviat els rampons que pugen a Can Cona per fer els que van de Ca l’ Alomar fins la cruïlla de la Carbonera. S’ acaba pujant més ò menys el mateix, però el tram es més llarg i el camí més “salvatge”, pel ben mig del bosc, amb paisatge típic del Montnegre.

Forn de Calç de Can Pica
Toca rodar cap al Coll de Can Benet, Can Pica on hi ha a peu de camí un forn de calç i, abans d’ arribar a Horsavinyà, ens desviem cap el Coll de Palomeres i avall per anar a Can Caselles, masia on ens agrada força fer una aturada per gaudir de l’ indret, el paisatge, la tranquil.litat que es respira...

Can Caselles
Seguim fins el Rocatell, objectiu del dia, des d’ on es gaudeixen d’ unes vistes impressionants... llàstima que el dia es ennuvolat, però tant se val, val la pena !!!

El Rocatell
Fem un parell de fotos i anem cap a la riera de Fuirosos passant pel costat de les mines de Can Montsant ( el proper dia que passem per aquí ens aturarem a fer una ullada ) i el Collet dels Sors, per un camí que sembla fàcil, però enganyós, amb pendents de baixada fortes, xaragalls, patinades, amb alguna rampa de pujada trencacames que fa que en tot moment estiguem en tensió... al mínim descuit algú pot anar per terra !!!

Ja a la riera de Fuirosos anem a buscar el camí que puja a Sant Martí del Montnegre, el mateix que vam prendre fa dues setmanes, quan vam anar al pantà del Crous. Molt bo aquest tram del recorregut, pujada constant però gens complicat i amb molt bones vistes.

De Sant Martí del Montnegre GR-92 cap a la Creu d’ en Ginestar, Coll de Can Poliva, Cal Paraire, Plà de les Bruixes i Collsacreu, on prenem el camí de la cadena per baixar a Lourdes pels corriols de Can Colomer ( un clàssic ). Des de Lourdes riera Sobirans avall fins Arenys de Munt.

Atacant una "barreta energètica"
Avui una bona kilometrada, uns 47-48 km i uns gens menyspreables 1400 metres de desnivell, molt rodadors, però amb escalades i descensos força tècnics, espais idil.lics com Can Caselles, vistes impressionants... un altre bona sortida !!!

A banda de la sortida, aprofito aquesta publicació per donar ànims al nostre company Quique, que fa uns dies va tindre un seriós accident laboral del que tots nosaltres desitgem es recuperi lo abans possible... ànim Quique !!!

En Quique no hi era, però el vam tenir present...

Enllaç al track publicat al Wikiloc i Cicloide:

Sortida del 12 de maig del 2013

1. gran ruta,muy dura, pero de extraordinaria belleza.hace tiempo no vamos por alli pero como bien decis os tocara visitar un dia las minas de can Montsant algo escondidas si no se saben donde estan.por si algun dia os interesan ,tenemos el track.un saludo bikers..!!!

1. Si, gran ruta. Nos quedó pendiente ir a las minas, ya vimos el indicador pasado el Rocatell, pero no teníamos tiempo. No tardaremos en volver, ya me he bajado vuestro track.

Saludos !!!

2. Bona tarda, bona cronica, i ànims també al Quique, sembla que s'ho passa bé a la piscina. Salutacions des d'Almussafes, aquesta setmana m'he quedat al país.