dimecres, 17 de desembre del 2014

Ruta a l’ inversa del Little Nicolàs

Després de dies i dies on s’ ha especulat amb la possible relació entre Bttamunt i el petit Nicolàs, hem de dir que, a pesar de lo que pugui semblar a les fotografies publicades, que evidentment no sabem d’ on han sortit, nosaltres no tenim cap mena de relació amb aquest personatge, a diferència d’ altres que no saben com justificar-ho. Fins ara aquest “pàjaru” no s’ ha pronunciat sobre les fotos, però esperem espectants els propers programes de tertúlia seria i rigorosa com el “Sálvame” per veure com es desenvolupen els esdeveniments.

Algunes de les fotos de la polèmica
Dit això passo a relatar la sortida de diumenge, a la que hem batejat com la “Ruta del Little Nicolàs” per la coincidència amb l’enrenou que ha causat aquest personatge de “xist”.

Aquest cop al punt de trobada en Ramón “Little Giant”, Àngel “The Hacker”, Gabriel “Pare Noel”, Manel “Gutemberg” i jo, “Gurú de turnu”, amb canvi d’ horari, dons passem a sortir a les 8 oficialment... a 2/4 de 8 encara es de nits i fot un fred de coll.... !!!

Fa dies que comentem d’ anar a fer algun tram desconegut de la passada pedalada de Sant Celoni ( 15a. Montnegre BTT ) i que fa un parell de dissabtes ja vaig anar a “investigar” amb resultat satisfactori, i a més a la pedalada de Vallgorguina de diumenge passat ( 9a. Bikegorguina ) vam pujar per un camí que em va agradar força des de Can Pradell, pel que decidim fer un recorregut que enllaci amb aquests trams de les dues pedalades.

Estralls de les ventades
El resultat ha estat força bo i hem pogut gaudir d’ una sortida de lo més variada, sense complicacions però tècnica en alguns punts, amb una bona dosi de corriols i “rampetes” i, encara que la majoria del recorregut ja ens el coneixem, moltes parts les hem fet a l’ inversa, amb la sensació de que anàvem per camins nous.

Hem pres la riera Sobirans amunt cap a Lourdes, Can Colomer, el Parent Rost pel Camí de la cadena i GR-83 fins el camí-corriol que enllaça amb el de Can Plana de Dalt, camí on ens hem d’ aturar ja que ens trobem alguns arbres arrencats per les fortes ventades de dies passats. Fotos dels estralls i seguim cap a Vallgorguina on, després de titubejar un moment, decidim anar a fer el corriol desconegut de la Montnegre BTT pujant a Can Puigdemir per la hípica de Can Virgili i el corriol del sot d’ Agrefull, però a l’ inversa de l’ habitual. A mitja baixada ens desviem cap el objectiu, un corriol tot baixada molt distret i amb algun punt de dificultat degut als xaragalls.

Arribem a la pista de Ca l’ Alzina Nou, on ens aturem per fer l’ aturada de rigor per avituallar-nos.

La primera part de l’ objectiu ja està complerta, i ara anem cap a la riera de Vallgorguina passant per la zona industrial de Sant Celoni i fins Can Pradell de Baix. Allà ens desviem per prendre el camí de pujada per on vam anar diumenge passat per la Bikegorguina, amb pujada constant però tret d’ un punt, gens dura.
Dalt d’ aquest camí trobem dues opcions possibles, una seguir el recorregut de la pedalada per baixar un altre cop cap a la zona industrial de Sant Celoni, i l’ altre es continuar pujant, ara amb pendents força més dures, fins anar a enllaçar amb el camí de Santa Eulàlia i el dolmen de pedra Gentil. Es clar, no volem tornar a la zona industrial, pel que anem amunt, ara pràcticament sense descans, a buscar la pista del dolmen que puja fins el Corredor.

Anem acumulant desnivell i, personalment, les forces comencen a flaquejar, i passat el dolmen el grup es divideix, davant en Ramón, Àngel i Manel segueixen amunt a un bon ritme, i jo em despenjo... no puc seguir el seu ritme i en Gabriel, solidari, afluixa la marxa i s’ adapta al meu per pujar plegats.

Pujant, pujant, pujant, arribem al Trull i ens desviem per prendre el corriol de la Serra de les Mules, amb la sorpresa de que per allà també la neteja de boscos ha fet estralls... la part final del corriol es impracticable, ple de troncs, branques i el ferm totalment remogut... ja no tornarà a ser el mateix en molt de temps !!!

Després de fer aquest tram a peu, prenem el camí de la Figuerassa, on parcialment també han passat les màquines, fins la Casanova d’ en Pibernat, GR-83 i camí de Can Mora avall cap a Lourdes, des d’ on baixem a Arenys de Munt per la riera Sobirans.

Bé, hem acabat fent uns 36 km i més de 1000 de desnivell per un recorregut força distret, hem descobert un parell de camins nous, i fer part de lo conegut a l’ inversa ha fet que ens hagi donat la sensació de que era una ruta nova.