dimarts, 1 d’octubre del 2013

Sant Martí de Montnegre - Olzinelles

Sant Martí de Montnegre, balcó al Montseny
Després de la corriolada de diumenge passat, aquest hem fet una sortida més rodadora, no tant tècnica, però trencacames, amb força rampes de pujada i baixada.

Al punt de trobada en David, Ramón, David Jimmy, Gabriel, Miguel, Pep i jo, on hem decidit anar cap a Sant Martí de Montnegre i fer un tomb per la zona. Per no perdre temps fem el primer tram fins la part baixa del Sot d’ Oradella per carretera, així més tard ens podrem recrear pel Montnegre i no haurem d’ estar pendents del rellotge.

Bona pujada pel sot fins Can Carcassés, no gaire dura però constant, sense descans, d’ aquelles que desgasten, encara que ideal per fer en èpoques caloroses per ser força ombrívola. De Can Carcassés enllacem amb el GR-83 per continuar pujant, passant pel Coll Senís, Cal Paraire i el Coll de Can Poliva... deu ni do quina rampa la de Cal Paraire, aquesta si desgasta, encara que s’ estigui en forma !!!

Continuem pel GR-83 i no el deixem fins Sant Martí de Montnegre, on ens aturem a fer la foto de rigor al balco de l’ ermita encarada al Montseny... espectaculars les vistes !!!

Sant Martí de Montnegre
En Ramón te pressa i pren el camí de tornada, i nosaltres decidim seguir, ara avall, com si anéssim cap a Fuirosos, però ens desviem per fer un puja-baixa cap a la riera de Montnegre passant pel Turó de la Vila-rasa i el pont de Can Riera, per tornar a pujar ara al Coll Butí.

Del Coll Butí baixada ràpida al Pla de les Mines i Can Valls, a Olzinelles, on prenem el camí que puja cap a la part alta de l’ urbanització Can Puigdemir i baixada a Vallgorguina per l’ hípica de Can Virgili ( puuuujaaaaa... baaaaaixaaaaa... puuuuuujaaaaa.... baaaaixaaaaaaa !!! )

I que fem quan arribem a Vallgorguina ? ... dons puuuuuujaaaaa un altre cop, ara per Can Plana al Parent Rost ... i baaaaaaixaaaaa cap a Lourdes per Can Mora, baixada força bona i alternativa a anar per la cadena i Can Colomer ara que han passat les màquines desbrossadores, però força perillosa en gran part degut tant a les pedres, forta pendent i patinades per estar tot massa sec, però bé, com ja vaig comentar en cròniques passades, això es BTT, ningú ha dit que tenia que ser fàcil !!!

Som a Lourdes i baixem a Arenys de Munt per la riera Sobirans on ens acomiadem satisfets de la bona sortida que ens ha sortit.

Han estat uns 38 km i 1200 metres de desnivell i, com he comentat al començar la publicació, recorregut rodador, però molt trencacames, amb una primera part de força desgast i, a partir de Sant Martí de Montnegre un puja baixa constant, amb “crema de naus” a l’ escalada final al Parent Rost per Can Plana. La zona del Turó de la Vila-rasa, riera de Montnegre i l’ escalada al Coll Butí, una meravella... com el Sot d’ Oradella, Cal Paraire, el GR-83, Sant Martí... tot el recorregut una meravella !!!

Track de la sortida al Wikiloc i Cicloide:

Sortida del 22 de setembre del 2013

1. Bon dia,
    ahir vaig fer aquesta ruta i comentar-vos que abans de l'escalada a coll butí hi ha una massia on molt "amablament" ens ha dit l'amo que és un camí privat i que no es podia passar. Al final li vam suplicar i vam poder passar ( encara que em sembla que és un GR5 ). Per un altre vegada ...