dimecres, 22 de febrer del 2012

Montpalau

Runes de l' antic castell de Montpalau
Després d’ un parell de setmanes de força fred que han condicionat les sortides diumengeres, aquest hem pogut fer-ne una de llargueta, amb bon temps.

Hem anat a Montpalau travessant Can Carreres per la vessant nord, on hem gaudit d’ unes vistes impressionants tant de la costa com el Montnegre.

En David, gaudint del moment a Montpalau
Aquest cop pocs efectius, en David i jo... hi hem anat per Can Sala de Dalt i la Creu de Canet, baixat a Sant Cebrià de Vallalta pels Toros i pujat al Coll de l’ Era d’ en Mora, les antigues basures de Calella. Des de Sant Cebrià fins aquí una bona escalada, per pista sense cap mena de complicació.

Jo, a Montpalau
Continuem fins la carretera d’ Horsavinyà, on decidim prendre la via directe que puja fins el Turó de la Punta de Garbí, on hi ha l’ antena de navegació aèria... rampes potents... pedres que encara dificulten més l’ ascensió... duríssim !!!

Ja a dalt, a tocar amb l’ OVNI, anem a buscar el camí que travessa Can Carreres per la vessant nord, per cert, increïble el contrast de paisatge que hi ha quan passes d’ una vessant a l’ altre, per la banda de mar tot urbanitzat, i per l’ altre una autèntica jungla !!!

Tram sense complicacions, per gaudir de la natura, fins que arribem al peu de Montpalau, on prenem un corriol, amb forta pendent que ens du al punt mes alt, a les runes del castell ( els últims metres s’ han de fer a peu )... IMPRESSIONANTS VISTES ES MIRI PER ON ES MIRI !!!  El Montnegre per una banda, el litoral per l’ altre, Sant Pere de Riu... fantàstic !!!

Sense comentaris...
Després d’ un descans i les quatre fotos de rigor, continuem el nostre camí. Baixem per on hem vingut fins la pista principal, anem direcció cap a la riera de Pineda però ens desviem per un corriol força divertit que rodeja Montpalau i anem a parar a l’ ermita de Sant Rafael primer, i la riera de Pineda després.

A partir d’ aquí, a rodar... tornada per la carretera N-II des de Pineda fins Canet de Mar a bon ritme, i de Canet a Arenys de Mar pel passeig i la platja del Cabaió.

Ja a Arenys de Mar riera amunt fins la part alta del poble, on en David es queda i jo segueixo fins Arenys de Munt pujant per Can Jalpí.

No podien faltar les montures !!!
En total hem fet uns 44 km... per fi, després d’ unes setmanes on, sobre tot per culpa de les baixes temperatures, les sortides han estat bones però justetes, hem pogut fer-ne una que ens ha deixat satisfets del tot, encara que la tornada l’ haguem fet per carretera. Bon temps, bona companyia, bon recorregut... que més es pot demanar ?

Enllaç al track plublicat al Wikilog i Cicloide :

Mapa de la ruta

Sortida del 19 de febrer del 2012

1. si torneu per aqui, pregunta pel salt d'aigua, l'aquaducte i el molí vell, són parades maques sense cap dificultat + o - (familiar), i per "disfrutar" torneu a pineda pel camí de cabres des d'hortsavinyà, ruta que ara que hi penso es podria combinar tot carregant una mica la bici.
    Segur que em deixo algo, però encara no ho he vist...