dimarts, 14 de febrer del 2012

Cap el Corredor enfarinat !!!

El Corredor amb una estampa fora del normal
Quin panorama el d’ avui, amb tot enfarinat... un paisatge fantàstic !!!

Personalment no m’ ho esperava, ja que en principi no hi havia cap previsió que hagués de nevar, però així ha estat, no com la setmana passada, però més generalitzat i en poca quantitat... tot blanc ja a la part alta d’ Arenys de Munt i, amb les temperatures tant baixes, ha aguantat força.

Avui érem en Miguel, David, Quim Nadal i jo i, en un primer moment, condicionat per una ferida important a un dit de la ma dreta que em vaig fer en un accident domèstic, teníem l’ intenció de fer una sortida tot per pistes fàcils, a rodar, sense fer res que pogués perjudicar-me.  Tinc que dir que tinc uns companys que no m’ els mereixo... tota la setmana esperant per fer una bona sortida el diumenge i quan les circumstancies ho demanen, com en aquest cas, s’ adapten a lo que calgui per poder fer-la plegats ( snif !!! ).

En Miguel, David i Quim, a la Creu de Rupit
Hem anat cap a Lourdes per pujar a la Creu de Rupit primer, i als Suros d’ en Burget després, tot pujada... perfecte, fa molt de fred però l’ esforç i el paisatge blanc que ens envolta fa que ni ens adonem. Seguim per la pista que porta al Corredor però, a l’ alçada del corriol que porta als Misteris, abans d’ arribar al Coll del Bruc, en David proposa prendre’l i anar al Corredor pel GR-92, pel tram més corrioler de tots. En calent no tinc problemes amb la ma i decidim anar-hi, així fem el recorregut més distret.

jo, fent veure que no ting fred !!!
Fins ara tot va bé però... catacrack !!! averia mecànica important d’ en Miguel, impossible de solucionar sobra la marxa... pedala i pedala però la roda no gira... alguna cosa s’ ha trencat. Estem a 8 km d’ Arenys de Munt però per sort quasi tot es baixada... que hi farem... no pot continuar de cap manera i gira cua per tornar a casa.

Suros d' en Burget
Nosaltres seguim endavant i, abans d’ arribar a la “porta del darrera” del campament juvenil El Solell del Corredor, prenem el GR-92 cap el Santuari. Primers metres complicats que tenim que fer a peu, amb les bicis a l’ espatlla, però passat aquest escull la resta, tot pujada, molt distret, amb algunes zones força tècniques.

Lo que s' ha de fer per fer una bona foto !!!
Arribem al Corredor on fem un descans i aprofitem que fa força sol per recuperar-nos del fred, encara que el ambient es gèlid.

Grata sorpresa al trobar-nos al Tendo i en Carles Fugarolas, juntament amb altre gent del C.C. Arenys de Munt, amb qui xerrem animadament uns moments abans de seguir.

Santuari del Corredor, aprofitant el solet !!!
Entre que avui hem tornat a sortir ½ hora més tard de l’ habitual i que amb els paisatge emblanquinat ens hem aturat més del compte per fer fotos ja tornem a anar justos de temps ( quines ganes tinc de que torni el bon temps per poder allargar les sortides !!! ). Decidim deixar-ho aquí i prendre el camí de tornada anant a buscar el GR-83 a l’ alçada del Pi de Buac, la Casanova d’ en Pibernat i baixar a la riera Sobirans pel Parent Rost fent els corriols de Can Colomer, sempre boníssims de fer, faci fred ò calor. De la Riera Sobirans cap a Arenys de Munt i en David a Arenys de Mar.

Boníssima la baixada... però gèlida, molt gèlida... personalment he patit molt fins la Casanova d' en Pibernat, inclús preparat portant uns guants d’ hivern les mans m’ han quedat congelades, molt dolorides i sense tacte, amb el perill que comporta el no poder controlar les frenades de manera adequada. Però el pitjor ha estat el dolor a la ferida... quin mal que fa una ferida exposada a temperatures extremes, per molt protegit que es vagi !!!

La sortida ha estat bona, però curta, uns 23 km... portem unes setmanes que entre el fred, que fa que sortim ½ hora més tard, compromisos i imprevistos, ens quedem una mica curts. Les previsions son que aquest proper cap de setmana ja no faci tant de fred, que les temperatures siguin les normals per aquesta època i que el yeti s’ en torni a la Siberia... esperem !!!