dilluns, 12 de desembre del 2011

Setmana boja, 1ª part : Ramió i Les Llobateres

Sant Andreu de Ramió... una meravella !!!
Dons si, setmana boja amb l’ aqüeducte que ens ha fet anar de bòlit a mes d’ un, però que hem aprofitat per sortir a la mínima que hem pogut... dimarts, dijous, diumenge...

Avui toca crònica de la sortida de dijous... potent, rodadora, superant el nostre rècord de kilòmetres, uns 63 km els que hem sortit d’ Arenys de Munt i 69 els d’ Arenys de Mar.

Hem anat fins la petita església de Sant Andreu de Ramió com a objectiu principal i aprofitat que ens quedava força a prop per anar a l’ aiguamoll de Les Llobateres, indret que ens ha sorprès ja que no es habitual trobar aquest tipus d’ espai a tocar amb una autopista... curiós, molt curiós...

Pujant el Montnegre, aquí encara hi èrem tots
Inicialment hem sortit d’ Arenys de Munt en David, Xena, Joan Garcia, Ramón, Quim i jo i, com fem en la majoria dels casos que anem cap el Montnegre de Llevant, el primer tram fins Sant Iscle de Vallalta el fem per carretera a tota pastilla on, després de pelar-nos de fred, agafem el GR-5 direcció Montnegre, Can Bosc, pugem pel Torrent de la Casanova fins Can Pera i Turó d’ en Vendrell.

Bona pujadeta per entrar en calor... a partir d’ ara comença l’ escalada de debò.. anem cap a la Serra de Can Xiquers on ens esperen les duríssimes rampes que ens porten, en aquest cas, a La Carbonera, a prop del Coll d’ en Cona. La pujada es dura i el terreny pedregós dona un plus de dificultat, però ens trobem bé i anem pujant, sense presses, però sense pauses.

Aquesta no podia faltar !!!
Arribem a dalt, a la Carbonera, i en Ramón i en Quim ens deixen... han de tornar d’ hora a casa i no poden vindre amb nosaltres, que enfilem el camí que du al Coll de Can Benet, on fem un primer avituallament i, es clar, aprofitem per fer la ja clàssica foto amb l’ indicador de camins.

En David, baixant cap el Collet del Molinot
Seguim cap a Horsavinyà, Coll de Palomeres i Can Camps, prenem el camí que baixa a Ramió pel Coll del Molinot... el tram del Coll fins l’ esglesia de Sant Andreu de Ramió molt i molt bo... zona humida, fresca, amb molt de bosc.

El Molinot... això es la jungla !!!
Som a Sant Andreu de Ramió, on fem una aturada per descansar i fer quatre fotos de l’ indret... es magnífic !!!

Sant Andreu de Ramió, primer objectiu complert !!!
Continuem el nostre camí, ara cap a l’ aiguamoll de Les Llobateres... planer, un bon tram per rodar... i ens sorprenem... no sabíem que tenim un indret així tant a prop. Es clar, immortalitzem el moment abans de seguir cap a Cal Draper, a tota pastilla, pel camí paral.lel a l’ autopista.

Aiguamoll de Les Llobateres
Ja a Cal Draper seguim la ruta senyalitzada, pel mig del bosc, fins el pont on hi ha el forn de pega de Can Valls, pugem a l’ urbanització Puigdemir per baixar a Vallgorguina per Can Virgili, com fem habitualment quan anem a Olzinelles.

Olzinelles... impresionant, com sempre...
A Vallgorguina decidim pujar a la Casanova d’ en Pibernat per Can Saleres, avui mes dur que de costum ja que gran part de l’ ascensió la fem per terreny molt enfangat... les rodes agafen tant de fang que semble que anem amb el troncomóvil dels Picapiedra !!!

Casanova d’ en Pibernat, on fem un altre aturada i aprofitem un dels pocs moments de sol per relaxar-nos abans de baixar a Lourdes... sense comentaris, la foto parla per si sola...

Casanova d' en Pibernat... sense comentaris...
Baixem a Lourdes per Can Quel i Can Framis on seguim cap a Arenys de Munt per la riera Sobirans.

Bona sortida, autèntica “Titan” en kilometratge, amb una primera part del recorregut, l’ escalada al Montnegre, potent, un altre més rodadora fins Vallgorguina, i finalment l’ escalada final a la Casanova on el fang ens l’ ha complicat una mica mes de l’ habitual... però que hem superat sense més problemes...

Bé, primera part d’ una setmana boja que diumenge hem completat amb un altre sortida boníssima... però aquesta es un altre història...

Sortida del 8 de desembre del 2011

Mapa de la ruta

1. Gran sortida!!!

Una vegada més BTTAmunt ho ha tornat a fer!!!

Ens trobem els elements perfectes, fa fred però ja anem preparats(excepte en Joan que va venir amb calces curtes..ASSASSINS!),terra enfangat..un grid tremendo, tot i que hi ha trams que el fang ens engoleix,acompanyat de les pedrotes autòctones....
    Després de l'ascens al pare Montnegre,ens trobem un tram rodador i força llarg,llarguíssim! amb pendent de baixada moderada bastant constant, molt distret,entre uns boscos exhuberants, hem pilotant les nostres màquines fins el límit dels nostres dominis...Ramió, boira,fred, humitat , imatges idíliques!!! pica pica i a continuar el gaudi!!
    Els aigüamolls de Les Llobateres , unaltre lloc que haurem de visitar de tant en tant...després travessem Olzinelles i Vallgorguina fins arribar a la Casanova i gaudir per segon dia consecutiu d'una apalancada al sol d'extasi.
    Descens salvatge per Can Quel i a la dutxa.

Gran ruta Xavi, el proper dia hem de ferla a l'inrevés!!! ASSASSINS!!!

2. Si, però esperem a la primavera... la riera de Ramió i tot el tram del Molinot ha de ser una passada.

3. ... queda pendent de publicar la de diumenge, res que veure amb aquesta... QUINA PASSADA, ESPECTACULAR, MOLT DURA I VARIADÍSSIMA !!!
    Vaig gaudir moltíssim, llàstima que l' exigència del recorregut m' ha passat factura... problemes lumbars que m' obligaràn a fer uns dies de repòs i deixar la bici aparcada, fet que aprofitaré per dedicar-me a la meva altre passió... LA MIGDIADA DE LLARG RECORREGUT !!!!

JUAS, JUAAASSS, JUASSSHHGGG !!!!