dimarts, 27 de desembre del 2011

Canyamars-Alzina de Can Ferrerons-Corredor

Can Bosc... IMPRESSIONANT !!!
Quina gran sortida la d’ avui !!! ... Varietat de terreny, glaçades i estrena d’ un navegador, que a partir d’ ara ens ha d’ ajudar gaudir d’ indrets nous.

Després de les primeres “comilones” d’ aquest Nadal hem volgut fer una bona sortida rodadora, amb força pendents per cremar els canalons, rostits i torrons... i crec que ho hem aconseguit.

Avui érem en David, Joan Garcia, Quim Nadal i jo i, igual que Sant Esteve de l’ any passat, quan ens hem trobat feia fred, molt de fred, i ens ha acompanyat una bona part de la jornada, sobre tot a Canyamars... tot ben glaçat...

Creu de Rupit

Per començar a entrar en calor, primera escalada del dia a la Creu de Rupit, sense pressa, però sense pausa, i baixada a Canyamars pel Camí del Mig, amb aturada obligada al Pou de Glaç per fer quatre fotos, on el paisatge glaçat ens deixa impressionats.

Cami del Mig, a prop del Pou de Glaç
Ahhhhhh... quin fred !!!
A Canyamars prenem el corriol que va para.lel a la Pujada de la Mort, però força mes distret i tècnic... la forta pendent, xaragalls i pedres fan que en un parell d’ ocasions posem el peu a terra, però ens agrada... patim però alhora gaudim... hi tornarem.

El Pou de Glaç... glaçat !!!
Ja a la part alta de Canyamars anem cap a Can Bosc, masia majestuosa totalment restaurada on hem fet un “pikis-libis”.

En Quim, Joan, David i jo, a Can Bosc

Can Bosc, quin lloc mes tranquil !!!

Seguim ara cap a l’ alzina de Can Ferrerons, on l’ últim cop que hi vam anar la tromba d’ aigua no ens va permetre gaudir-ne... foto de rigor...

Alzina de Can Ferrerons... monumental... no cap a la foto !!!
Ja hem cremat els canalons i part del rostit, pel que decidim pujar al Corredor pel camí del dolmen de Ca l’ Arenes al revés, de pujada, així acabem de cremar la resta, inclosos el torrons i la ratafia. La pujada es dura, però molt bona... l’ indret es fantàstic !!!

Som al Corredor i el temps s’ ens comença a tirar al damunt. S’ han acabat les pujades i prenem el camí de la Creu de Rupit, però als Suros d’ en Burget, com ja es habitual quan tornem per aquesta banda, ens desviem a l’ esquerra per Can Quel primer, i baixem a Lourdes per Can Framis... espectacular descens, com sempre !!!

El Corredor, lloc de peregrinatge obligat
Ja a Lourdes baixem a Arenys de Munt per la riera Sobirans, on ens acomiadem d’ en David i en Joan Garcia, que han d’ anar fins Arenys de Mar.

El dia es força clar... Montserrat des del Corredor
Hem acabat fent uns 30 km els d’ Arenys de Munt i 36 els d’ Arenys de Mar... molt bons, els quatre hem coincidit en que ha estat força distret, per tot tipus de terreny... bones escalades, tant per pistes com per corriols, combinat amb fases rodadores, paisatges fantàstics i, personalment, amb l’ alicient de l’ estrena de la meva nova “joguina”, un bon navegador que avui ens ha permès descobrir el corriol de Canyamars paral.lel a la Pujada de la Mort... espectacular !!!

Bé, a partir d’ ara ja no publicaré els mapes de la ruta, si no que al final de cada publicació afegiré un enllaç a les pàgines de Wikilog i de Cicloide... ens hem d' anar modernitzant per fer el blog lo mes atractiu possible !!!