dimecres, 28 d’octubre del 2015

Santa Eulàlia de Tapioles i Mirador del Corredor

Un altre sortida de nivell... i de desnivell, en la línea de les que estem fent darrerament, amb recorreguts variats, sense una especial complicació tècnica, però amb una bona dosi de pendents ( deu ni do algunes de les que hem fet ).

Aquest diumenge al punt de trobada en Quique, Pere, Marc i jo, sense res preparat, decidim anar a fer un tomb per la zona de Tapioles i el Canadà Park, pel que anem riera Sobirans amunt per pujar al Parent Rost i la Casanova d’ en Pibernat, aquest cop començant forts anant-hi per Can Mora, camí que normalment fem a l’ inversa, de baixada cremant frens... una bona manera d’ entrar en calor !!!

Prenem el camí de la font de la Figuerassa fins l’ ex-corriol de la Serra de les Mules, on ens trobem amb una bona colla de la penya de “A les 8 a la Font” aturats, collint bolets... si es que aquesta gent només pensa en menjar !!!

Pugem per la Serra de les Mules, baixem per corriols fins la Serra de Can Clarenç, fem un curt tram de la pista del Dolmen de Pedra Gentil-Corredor, Sant Genís de Tapioles i Santa Eulàlia de Tapioles, on fem l’ aturada de rigor.

Decidim anar a fer els camins pels volts del Canadà Park, corriols de la Serra d’ en Benet i pujar al Corredor passant pel mirador natural amb vistes estupendes al Montseny... quin patiment l’ escalada fins el mirador, amb algunes rampes fortíssimes que ens han fet suar de valent !!!

Els quatre coincidim que ha valgut la pena l’ esforç, dons encara que el dia no es gaire clar, l’ imatge del Montseny avui es espectacular.

Comencem a anar una mica justos de temps i anem per la via ràpida cap a la Creu de Rupit, per la pista principal, on en Pere i en Marc fan el tram final de la sortida baixant a Lourdes i Arenys de Munt per la pista, i en Quique i jo, encara amb ganes de “marxa”, tornem a fer, amb una variant al principi, els corriols que travessen els turons del Mig, la Vilanegra i el camí amagat fins Lourdes.

Per cert, a més de la dificultat tècnica del camí amagat, últimament s’ ha d’ afegir el “tràfic” de gent, principalment “duminguerus” que circulen pel corriol.

Ja a Lourdes, cap a Arenys de Munt per la riera Sobirans on donem la sortida per finiquitada.

Hem acabat fent uns 39 kilòmetres i 1290 de desnivell molt variats, com sempre combinant zones rodadores amb fortes rampes, descensos divertits i bons corriols... una mica de tot...