diumenge, 23 de novembre de 2014

LOS PARAJILLOS CANTAN …. LOS CATALANES CONTRA ‘UNA-GRANDE-Y-LIBRE’ SE LEVANTAN

En Gabriel... on tindrà el cap ?
Mañana electoral, tras semanas de intensos debates en los medios, tertulias y conversaciones privadas. Para vivir un momento histórico decidimos adaptar la ruta de hoy de forma que podamos asistir a la apertura del colegio electoral de Arenales de Arriba. En el lugar de siempre, Ramontxu (hoy veo por primera vez su ‘pepino’…. Me refiero a la bici, claro), el ‘Hacker’, ‘Gutenberg’ y un servidor. Enfilamos el Pª de Gràcia, Santuario de Lourdes, Fuente del Caserío de los Milanos y subida hasta la Roca de la Herradura por el Corral del Horno y las terribles rampas de los castaños. Bajamos por la Cruz de Rupit hasta el IES Domingo Perramón, donde llegamos minutos antes de las 9 de la mañana: hay 189 personas haciendo cola (nos lo han dicho, no los hemos contado) y una cerrada y emotiva ovación celebra la apertura de puertas. No hay presencia policial, y un reportero televisivo, cámara al hombro y de marcado acento suramericano entrevista a Gutenberg… en castellano… supongo que para el canal televisivo de la colombiana Radio Caracol.

Como todos hemos decidido votar en familia,es decir que volveremos luego, salimos del instituto y cogemos el primer desvío después del del aparcamiento del pabellón deportivo, rumbo al ‘Caiaio’: el camino está muy roto aparte de tener una pendiente considerable, con lo que en este tramo realizamos nuestro duatlón del día: caminar – bicicleta. Subimos al Collado de la Cruz por el Caserío del Palomero, Llano de las Brujas, Piedra de las Ollas y nos desviamos antes del Caserío de Por El Aire hacia el Caserío de Vivas de la Cortada, descendemos a San Acisclo, pero antes, el ‘Hacker’ nos deleita con un rodeo que nos lleva a la parte alta del pueblo. Tras cruzar la carretera del Valle Alto ascendemos a la Cruz del Perrito. Allí nos encontramos a Antonio el Rojo (Ton Roig), del bello pueblo de Perrito del Mar, que está diseñando ya el circuito de la popular pedalada que se celebra anualmente en Junio. Bajamos por pista y el último tramo por el sendero que conduce al barrio de nuestro admirado y adorado Gurú.


Mi cuentakilómetros ha decidido convocar para hoy una huelga de baterías caídas, y no facilita toda la información de costumbre. Nos han salido 37,5 km, con una pendiente media del 7% (eso sí que lo ha registrado, y la pendiente media no está nada mal), a ojo de buen cubero habremos superado unos 1.100 m de desnivel positivo… la salida ha sido durilla pero variada, y como me temía, Ramontxu con su nueva herramienta, que pesa 3,5 kg menos que la vieja, nos ha sacado los higadillos.

Sortida pendent de publicar del passat 9 de novembre del 2014
Gabriel de Cervantes

dimarts, 18 de novembre de 2014

Sant Martí i Santa Maria de Montnegre...territori Senglar-granota !!!


Estampa de tardor al Montnegre

Bona “matxacada” la que hem fet aquest diumenge pel Montnegre... quin fart de pujar, i pujar, i pujar !!!
Al punt de trobada en Ramón, Gabriel i jo, que després d’ unes setmanes físicament per sota del desitjable, m’ he atrevit a tornar amb el grup per fer una sortida com cal.

Astutament abans de sortir em faig el ploricó per veure si els hi faig pena i anem a fer una sortida tranquil.la... però no ha estat així, ja que amb l’ excusa de que fa fred i ningú porta gaiumbus marianos, arribats al GR-92 a l’ alçada de Can Pau Plana, on hem arribat després de pujar a Collsacreu per Can Colomer, Coll Senís i Cal Paraire, la meva proposta d’ anar a fer un tomb tranquil per Olzinelles no cola... “ui, ui, ui, quin fred a Olzinelles !!!”, “ui, ui, ui, Vallgorguina ha d’ estar glaçat !!!”, “hauríem d’ anar per llocs on toqui el sol...”... “per que no anem a Santa Maria de Montnegre ?”... Santa Maria de Montnegre !!! si allà no toca mai el sol !!!

Dit i fet, prenem el GR-92 direcció Sant Martí de Montnegre, per la clàssica ruta , fem una aturada tècnica per prendre cafè amb llet i cigaló... “con que anem pel sol, eh ???”... no fa un fred d’ hivern, però el contrast tèrmic de fa uns dies a ara es fa notar.

Roure de Santa Maria de Montnegre... progresa adequadament
Seguint pel GR-92, de sobte, un seguit de sons guturals es barregen entre els del vent, el trepitjar les fulles que omplen com una catifa el camí amb les rodes de la bici i l ‘engranatge de les cadenes a ritme de pedalada... que serà ? després d’ estudiar-ho amb deteniment, escoltant el so pràcticament tota la sortida, arribem a la conclusió de que una espècie nova ha emergit amb força per aquestes contrades: el Senglar-granota... estarem atents a l’ evolució.

El Senglar-granota, en sentirem parlar
Arribem al trencant de la Serra del Gamarús per fer el poc més de kilòmetre de dura ascensió fins l’ ermita de Santa Maria en mig de dos paisatges ben contrastats, per una banda l’ acció de l’ home en la neteja de boscos que ens deixa un entorn desolador, però per altra banda aquest fet fa que ens permeti gaudir d’ unes vistes a llarga distància amb una varietat cromàtica típica de la tardor fantàstiques.

Aturada de rigor a Santa Maria de Montnegre per fer un parell de fotos, però decidim seguir uns metres més amunt, fins el Coll d’ en Cona on fa força sol, per fer l’ avituallament.... quin contrast de temperatura quan passem de l’ obaga a la solana !!!

Soca de l' antic roure de Santa Maria de Montnegre... o soques ?

Bé, s’ ha acabat pujar, ara toca prendre el camí de tornada, quasi tot baixada, i decidim fer-ho pel camí de la Carbonera, pedregós però força distret, fins la part alta de Can Palau, Turó d’ en Vendrell i Can Pera on, després de travessar la carretera de Fontmontnegre, baixem cap a Sant Iscle per Can Bosc i el GR-5.

Coll d' en Cona
Ja a Sant Iscle, veient que encara podem apurar una mica la sortida, decidim anar per carretera fins Ca l’ Oliver i fer l’ última escalada del dia pujant pel Turó del Fangar a la Serra d’ en Sala, on deixem el camí per fer l’ únic corriol del dia, curt però molt bo pel bosc de pi, fins la cadena de Can Sala de Dalt. Tornem al camí principal i, per sorpresa nostre, ens trobem al David Natxo que puja amunt per fer una volta pel seu compte... esperem que quan passem a l’ horari d’ hivern torni amb nosaltres.

Nosaltres continuem avall seguint la ruta de les masies d’ Arenys de Munt, passant per Ca l’ Amar i Can Maiol de la Torre fins el poble, on donem la sortida per finiquitada.

Avui, encara que “pistera”, ha estat una sortida dura, amb la clàssica escalada al Montnegre, es pugi per on es pugi, un bon descens fins Sant Iscle, i remat final amb el corriolet de Can Sala. En total hem fet uns 40 kilòmetres i més de 1200 de desnivell... i la descoberta del “Senglanota”.

Track de la sortida al Wikiloc i Cicloide:


Sortida del 16 de novembre del 2014
BTTAMUNT

diumenge, 9 de novembre de 2014

LOS PAJARILLOS CANTAN, …. LAS TRES HORAS DE RESISTENCIA NOS ENCANTAN

Jornada de cambio de horario… pero todo el mundo ha estado al quite, y nadie llevaba una hora esperando en el punto de encuentro. Allí nos encontramos Ramontxu (que realiza su última salida oficial con su bicicleta Decathlon que cumple ya 19 añitos al servicio de la causa), el Sr. Gutenberg y mendalerenda.


Nacho Vidal falla, pues se va a dar un baño de masas en la fiesta de un renombrado programa infantil de la televisión autonómica de esta comunidad, ‘el Pajarillo’ está desaparecido en combate, el ‘Hacker’ hoy va a cubrir las IX Tres Horas de Resistencia en BTT como fotoperiodista gráfico, y a nuestro ‘Gurú’ se le han pegado las sábanas, nos manda un Whatsapp a las 7.30 para que no le esperemos, y como siempre, luego hace la gran salida por su cuenta, cuelga tracks y todo lo demás… País, país.

El planteamiento hoy es realizar una salida ‘Verano Azul’, pues queremos echar un vistazo al desarrollo de las Tres Horas de Resistencia BTT que se celebran hoy. Subimos por el Paseo de Gràcia del pueblo, Santuario de Lourdes, Cruz de Rupit, Santuario del Corredor, todo por pista, y con la intención de llegar al Dólmen del Caserío de las Arenas. Poco después de dejar Los Misterios a nuestra izquierda, nos encontramos a ‘the Hacker’ de cara: hoy, aprovechando el cambio de horario, ha madrugado para quitarse el ‘mono’ de BTT antes de encarnar su ocasional papel de reportero Tribulete, y ha dado pedales por el monte.

Pasado el Santuario, nos encontramos con la Marcha Pedestre de la Villa Blanca de la Sierra (Villalba Saserra) de cara: hasta llegar al dólmen, toca compartir camino y esquivar a los esforzados caminantes / corredores que nos vienen de cara. Breve refigerio en el monumento megalítico, y tiramos por senderillo (el terreno está muy seco y resbaldizo, una constante del día) hasta cerca del Caserío del Alimoche (Can Miloca), donde tras dudar brevemente, decidimos tirar hacia la izquierda para buscar de nuevo la pista del Corredor, los Misterios, Casa Nueva del Pino Bernardo, Collado de la Cruz, bajada por el Caserío Palomero (Can Colomer), Santuario de Lourdes, y de nuevo, Paseo de Gracia hasta las inmediaciones del Caserío de Jalpín, donde se celebran las famosas Tres Horas de Resistencia en BTT, que este año llegan ya a su novena edicición. Saludamos a conocid@s que forman parte de la organización o bien que participan (¡qué alegría ver de nuevo a Noe Lopes (http://www.lacabrasiempretiraalmonte.com). Hemos acabado con unos 32 km y 860 y pico metros de desnivel, el clima ideal, soleado y no demasiado calor, el terreno ‘peligroso’ cuanto menos, por la extrema sequedad.

Aquesta ja no la tornarem a veure mai més !!!
Hoy ha sido, si todo va como previsto, y como queda dicho en la introducción, la última salida de Ramón con su fiel compañera de aventuras, una Decathlon Rockrider con cuadro de acero, que abnegadamente ha soportado al Rey de la Jungla durante 19 largos años, y que va a ceder el puesto a un ‘pepino’ GIANT con cuadro de carbono y ruedas de 27,5” con la que el inefable Ramontxu nos va a hacer sacar los higadillos en nuestras próximas salidas. Lástima que yo me vaya a perder el estreno, pues el fin de semana que viene me voy a recorrer la Serra de Busa (Solsonés) a patita, que eso también gusta.

Sortida del 26 d' octubre del 2014
Gabriel de Cervantes
BTTAMUNT