divendres, 13 de desembre del 2013

Improvisant, improvisant....

El Montseny, des de Can Ricós
Que bé que acostumen a sortir les rutes quan vas improvisant, quan tens una idea de la zona on vols anar, però vas decidint sobre la marxa per on hi aniràs. Això s el que hem fet aquest passat diumenge en Gabriel i jo quan ens hem trobat al punt de trobada.

Ens ho hem pres amb molta tranquil.litat, no hi havia pressa i hem enfilat riera Sobirans amunt per pujar al Parent Rost per Can Colomer i baixar a Vallgorguina per Can Plana de Dalt i Can Ricós on, com es habitual, el canvi tèrmic es brutal... de cop tot els que ens envolta està cobert per una capa blanca de gebre... el paisatge es fantàstic, però fa molt de fred !!!

Can Ricós
Abans d’ arribar al poble ens desviem per anar a la Serra de Can Clarenç i Can Pradell, per on teníem l’ intenció de passar per anar cap a la riera de Tapioles, però no ens deixen passar pel principi del camí per ser privat i hi anem fent un tomb a tocar amb Santa Eulàlia de Tapioles.

Els canvis tèrmics que patim son acusats, de l’ ambient suau pujant per Can Colomer i Can Pradell, passem a fred a partir de Can Ricós, humit pujant per la Serra de Can Clarenç i un altre cop força fred per la riera de Tapioles, on ens aturem per avituallar-nos quan arribem a una gran esplanada on a les zones assolellades s’ està força bé, però a les ombrívoles el gebre es el protagonista.

Con que ens ho hem pres amb calma i no es tracte d’ arribar a les tantes a casa, decidim prendre el camí del dolmen que puja al Corredor, però el deixem passat el Trull per anar a fer un corriol desconegut per on va passar la Bikegorguina del diumenge anterior i que enllaça amb el camí de la font de la Figuerassa... quin corriol tant bo, ha estat la descoberta del dia !!! es força distret, net pel pas de la pedalada, i algun tram amb vistes molt guapes... tant al Gabriel com a mi ens ha recordat un corriol boníssim per on vam passar en una de les sortides que vam fer al castell de Burriac.

De la Figuerassa hem anat cap a la Casanova d’ en Pibernat i el camí de Can Mora per baixar a Lourdes, riera Sobirans i Arenys de Munt.

Hem acabat fent uns 32 kilòmetres i quasi 1000 metres de desnivell molt bons, com he comentat al principi, improvisada, rodadora en gran part però per terreny molt variat, amb la descoberta d’ aquest corriol que ens dona un altre opció boníssima, tant d’ anada com de tornada, per quan anem per aquesta zona. Hi tornarem aviat.