dilluns, 14 de novembre del 2011

Aigua, aigua i més aigua !!!

Quina pinta !!!
Ha tornat a passar, igual que diumenge passat, aquest ens ha tornat a enganxar la pluja, però, a diferència de la setmana passada, aquest cop no ho esperàvem... ha estat amb traïdoria, lluny de casa, i a més... UN XÀFEC DE COLL..... !!!

Amb el canvi d’ horari el personal s’ anima a sortir i ens hem reunit una bona colla : En Xena, David, Ramón, Miguel, Joan Garcia, Quim i jo amb força ganes de fer una bona kilometrada... diumenge passat, encara que vam salvar els mobles, va ser molt justet.

Ara fa un mes, en una sortida rodadora que vaig fer en solitari, vaig anar a l’ alzina de Can Ferrerons, i el lloc em va impressionar... vaig pensar : quin tros d’ arbre !!!... aquí he de tornar amb la colla... i ho hem fet, la llàstima ha estat aquesta pluja que ha impedit que féssim el recorregut complert que hi havia previst... però bé, tant se val, hem acabat fent uns 33 km carregats d’ èpica.

L’ anada, seguint el mateix recorregut, per la via més ràpida, per poder allargar la tornada per altres indrets encara no explorats : Lourdes, Creu de Rupit, GR-83 direcció Canigó, Suros d’ en Burget, per sota d’ els Misteris del Corredor on, arribant a l’ alçada del campament juvenil el Solell del Corredor, comença a ploure, no amb gaire força, però d’ aquelles pluges que acaben calant.

Aqui dèiem... " res, quatre gotes mal contades !!! "
Anem preparats... menys en David i en Xena, que no porten impermeable, però tant se val, que collons... una mica d’ aigua no ens ha de xafar la guitarra !!!

Arribem a Ca l’ Arenes on, al darrera, prenem la pista que puja a Can Miloca... plou amb més intensitat i els camins comencen a estar fangosos i pesants... de Can Miloca baixem a la Font del Ferro, Cau dels Tuixons, amb pistes ja plenes de bassals i xaragalls on l’ aigua baixa amb força... i, finalment, l’ alzina de Can Ferrerons, primer objectiu del dia.

Ni pensar en fer fotos, porto la màquina nova i no se m’ acut treure-la en cap moment. Si voleu veure l’ alzina, clicar l’ enllaç a la sortida “Alzina de Can Ferrerons” al menú de “sortides” de la dreta... ASSASSINS !!!

Alzina de Can Ferrerons, en un altre sortida...
A partir d’ aquí volem explorar zona nova i, després de pujar a Quatre Camins, prenem el camí que ens queda al davant mateix, que baixa fins Can Patuel i Can Dama, on acaba el camí.

L ‘ idea es fer uns 250 metres camp a través pel bosc , fins l’ encreuament de Can Freginals per anar a la Serra de Can Benet i Vallgorguina per Can Pradell de la Serra seguint el GR-92 , ò per la Serra de Can Clarenç, i des de Vallgorguina prendre el camí de tornada, però el temps empitjora, no para de ploure, mes que pluja, sembla que estiguem en temporada de monsons al sud est d’ Àsia i els camins ja no son camins... son torrents...

No es dia per anar a fer exploracions i, encara que portem impermeables, l’ aigua a anat calant i anem xops de dalt a baix, sobre tot en David i en Xena... decidim tornar per on hem vingut... ja tornarem un altre dia !!!

Girem cua per pujar a Quatre Camins, però abans d’ arribar-hi ens desviem per un altre força distret que ens du just a sota de Can Miloca, seguim la pista a l’ esquerra fins el final on enllacem amb la que puja al Corredor... continua plovent...

A l’ alçada de Ca l’ Arenes prenem el mateix camí de l’ anada, però a l’ inversa fins els Suros d’ en Burget, on para de ploure. Ens desviem a l’ esquerra per baixar a Lourdes d’ Arenys de Munt per Can Quel i Can Framis on... sorpresa !!!... està sec... no ha plogut !!!

Arribem a Arenys de Munt xops, enfangats, amb les bicis fent remors pel fang... la gent “flipa” amb nosaltres... d’ on han sortit aquests sonats ??? deuen pensar...

Aprofitem que aquí no plou per fer una foto per immortalitzar el moment i cap a casa... no es tracte d’ agafar una pulmonia !!!

A pesar de la pluja, la sortida ha estat bona, encara que no hem pogut fer tot el recorregut que volíem, rodadora, però amb molts trams que l’ aigua ha convertit en autèntics torrents força tècnics... molt distreta.

Hem acabant fent uns 33 km des d’ Arenys de Munt.

Sortida del 13 de novembre del 2.011

Mapa de la ruta

1. Companys de fang ( mai millor dit )
    La sortida, amb l' ingredient de la pluja, molt guapa, èpica... una demostració més de que no tenim cap problema per sortir faci el temps que faci... vamos, que estem sonats !!!...