dijous, 27 d’octubre del 2011

OVNI de Can Carreres

L' antena del Turó de la Punta de Garbí... el "BODRI-OVNI" !!!
Fa un parell de setmanes, voltant pels blogs “beteteros” amics, vaig veure la sortida que van fer els companys Ginetas Bikers a l’ OVNI que hi ha al Turó de la Punta de Garbí, a Can Carreres. Curiosament es un lloc on hem passat infinitat de cops ben a prop i vist des d’ altres punts, sobre tot des del Montnegre, i comentat el que podria ser... però mai s’ ens va acudir anar-hi.

Aquest diumenge ho hem fet en David, en Xena i jo i, sincerament, he de dir que, tret del recorregut i les vistes que hi ha des de dalt del turó,... l’ OVNI es lleig a parir !!! ... una antena de navegació aèria que l’ únic que fa es espatllar el paisatge. Per sort passa bastant desapercebuda !!!

Collet de Sant Andreu
Per anar-hi hem decidit fer un recorregut sense complicacions, pràcticament tot per pistes, que ja hem fet altres cops i ens agrada molt, el de la ruta 19 a Castellar d’ Indies i els Tres Termes : carretera fins Sant Iscle de Vallalta, GR-5 direcció Montnegre fins passat Can Bosc on el deixem per pujar pel Torrent de la Casanova, travessem la carretera que puja a l’ urbanització Fontmontnegre per prendre la pista que ens du de Can Pera al Turó d’ en Vendrell i la Serra de Can Xiquers, on enllacem amb la que va de Can Palau a Castellar d’ Indies, Plana d’ en Vicentó a l’ esquerra i a pocs metres a la dreta per anar a la part alta de l’ urbanització, la travessem i prenem el camí que puja de Calella a Horsavinyà direcció Calella, passem per la creu dels Tres Termes i el Collet de Sant Andreu on fem una aturada per carregar piles.

A partir d’ aquí, després d’uns metres amb pendent però amb el camí força decent, hi ha l’ únic tram dur... duríssim... per la pendent però sobre tot pel terreny pedregós... s’ ens queden les rodes enganxades entre les pedres i els xaragalls... hem de posar el peu a terra un parell de cops... l’ esforç es titànic però ho aconseguim... fem el cim del Turó de la Punta de Garbí... OBJECTIU COMPLERT, HEM ARRIBAT AL “BODRI-OVNI” !!!

Descans i avituallament abans de tornar

Que c... es això ???
Fem un descans que aprofitem per fer quatre fotos i comprovar que, tot i que l’ antena esguerra el paisatge, les vistes son fantàstiques... l’ esforç ha valgut la pena !!!

Sant Cebrià, Canet, Sant Pol, Calella, El Corredor... les vistes, lo millor
Aquesta setmana hem quedat en horari d’ hivern, o sigui, ½ hora mes tard de l’ habitual, això vol dir que anem mes limitats de temps. Ens hagués agradat travessar Can Carreres de banda a banda per la cara nord i baixar fins Sant Pere de Riu, però s’ ens fa tard i decidim tirar pel dret i prendre la via més ràpida per tornar a Arenys de Mar, lloc de destí d’ en David i en Xena.

Baixem al Coll de l’ Era d’ en Mora per la pista senyalitzada i d’ aquí a Sant Cebrià de Vallalta ( descens ràpid i força divertit ), fem un tram d’ asfalt fins la N-II a Sant Pol de Mar primer, i Canet de Mar després, on deixem la carretera per anar a Arenys de Mar per la platja del Cabaió i el port.

La tornada ha estat rapidíssima, tant el descens com el tram d’ asfalt, a ritme de contrarellotge i, con que encara ens ha sobrat temps, ens fem un homenatge en forma de “birra” a una terrasseta de la riera d’ Arenys... la guinda del pastís !!!

Des d' aquí també hi ha bones vistes !!!
La sortida ha estat molt bona, rodadora, sense trams complicats tret de l’ escalada a l’ OVNI, amb bones vistes i, com sempre, amb la millor companyia. Ens queda pendent anar fins Sant Pere de Riu... un altre dia...

En total hem fet uns 38 km.

Sortida del 23 d’ octubre del 2.011

Mapa de la ruta

1. Companys, bona sortida però va faltar arribar a Santa Susanna per Sant Pere de Riu...
    Haurem de maquinar un altre per aquesta zona, sense pujar a l' antena i poder travessar Can Carreres sense perdre temps.

ASSASSINNNSSSS !!!!

2. Ahir estava esperant la crònica dominical per escriure el meu comentari i quan ja el tenia mig embastat en un moment de distracció l'he borrat. Bé, que hi farem, a casa aquestes coses passen.
    Segons les dades que m'han fet arribar vam fer 78 KM. 45 al matí i 33 per la tarda amb 2012 metres de desnivell, 2 punxades i una cadena trencada, que van arreglar rapidament, ningú no va prendre mal i si el paisatge és Brutal(Pantà de Susqueda, casa d'en Serrallonga, Rupit, Sant Martí de Sacalm ,l'autèntic Collsacabra) l'organització impecable. El mestre guia ens va portar pel bon camí, i és que el "Pàjaro" s'ho curra de valent, dies abans visita la zona amb un 4X4 per buscar camins inèdits i s'els grava en el GPS. En el Grup erem 11 bikers,ningú amb afany de protagonisme, tot i que hi havia gent que no coneixía, en cap moment em vaig sentir estrany. Com gairebé mai passa, aquesta vegada hi havia una representació femenina cosa que frenà l'escatologia pròpia de les converses masculines. És d'agraïr.
    Si hi ha una part dura són les interminables pujades i les dures baixades tot amanit amb l'ingredient propi de la zona, pedres, pedretes i pedrotes que particularment a mí em van deixar baldat.
    Només em resta dir-vos que a la propera no hi podeu faltar.

3. Ostres Ramón, quina enveja... com m' hagués agradar poder anar per aquest camins... i amb complanyia femenina !!!!
    Ja m' immagino a roda de qui anaves... JUAS, JUAAASSS, JUAAAASSSSSS !!!!
    Es broma, espero poder vindre amb vosaltres quan torneu a fer-ne un altre d' aquestes.

Ja ens faràs cinc cèntims a la pedalada de diumenge.

4. anava a roda d'ella molta estona, perque, creieume es dificil pasar-la. Ja ho podras comprovar l'any que be,

5. Ei companys! la veritat si no arriba a ser per les actuals circumpstàncies hagués vingut a fer aquesta sortida, l'any que ve hi hauriem d'anar tots plegats....tema dones, sense comentaris.

Per cert Ramon, suposo que et vas fotre les botes de butifarres, mengetes i vi, i això t'ha fet estar fora de la circulació durant uns dies, a veure si vigiles que ja tenim una edat.

Per cert, si algun colega penja fotos sobre la sortida ja ens diràs l'enllaç! ASSASSINS!!!