dimecres, 8 de gener del 2014

Benvingut 2014, tour per Olzinelles

Ja està, ja s’ han acabat les festes nadalenques i tot torna a la normalitat, amb algun kilet de més i esperant que aquest recent estrenat 2014 sigui millor que el que hem deixat.. a veure si comencem a remuntar aquesta maleïda crisi !!!

Pel que respecta a la bici, personalment el 2013 ha estat un any boníssim, amb sortides cada diumenge, un bon grapat de “sortides secretes” entre setmana, l’ escapada en solitari fins Santa Fe del Montseny, la tradicional volta als pantans...

I si el 2013 ha estat bo, amb remat final aquest Nadal ben farcit de sortides que han anat la mar de bé per cremar canalons i torrons, el 2014 no podia començar millor, amb una sortida per la vigília de Reis molt bona per una de les zones que més ens agraden: Olzinelles.

Al punt de trobada un bon grapat de gent, en Gabriel, Quique, Carles, Pep, Fèlix, Víctor, Xep, Joan Navarra i jo hem anat riera amunt cap a Lourdes, Collsacreu per Can Colomer, Cal Paraire, on en Xep i en Joan Navarra han anat rampes amunt cap el Coll de Can Poliva i la resta, amb poques ganes de patir a aquestes alçades, ens desviem pel camí de Can Pau Plana i GR-92, que hem deixat de seguida per fer el descens cap a Olzinelles pel Sot de la Bota. Tot just començar a baixar ens tornem a reagrupar.

Ja a Olzinelles decidim anar cap a Can Valls i pujar pel Pla de les Mines per anar a fer el sempre atractiu corriol dels arbres caiguts, travessem el pont de Ca l’ Alzina i pugem ( deu ni do quin parell de rampetes que hi ha !!! ) cap el Turó de Ca l’ Alzina Vell fins enllaçar amb la pista de Can Puigverd d’ Agrefull, on fem un curta aturada per fer les fotos de rigor i avituallar-nos.

Gabriel i Carles... riu-te de les barretes energètiques !!!
Per horari en Joan Navarra, Xep i Víctor ens deixen en aquest punt, i a la resta ens hagués agradat anar a fer el corriol d’ Agrefull, però creiem que s’ ens allargarà massa la sortida, pel que decidim pujar a Can Puigdemir per la Creueta i enllaçar amb el camí que puja des de Can Valls, un dels clàssics de tornada quan anem per aquesta zona, igual que la resta del recorregut... hípica de Can Virgili, avall a Vallgorguina, i amunt pel Sot de Can Saleres cap a la Casanova d’ en Pibernat on, entre les múltiples opcions que tenim per baixar a Arenys de Munt, triem la del descens a Lourdes per Can Mora i riera Sobirans avall fins el poble.

Hem fet uns 35 km i més de 1000 de desnivell, molt variat, amb bones rampes i descensos per camins més o menys tècnics, el corriol del arbres caiguts, terreny pesat en alguns punts degut a les pluges del dia abans... i el grup que poc a poc va creixent... una bona sortida !!!