dimarts, 30 d’abril del 2013

Dies de pluja, vent i fred !!!

"Que bé m' ho estic passaaaaaaaaaaant !!!"
Qui hagués dit, després de gaudir d’ uns dies primaverals i calorosos, quan ja havíem “arxivat” la roba d’ hivern, que ens trobaríem lo d’ aquest diumenge: un dia gris, plujós, amb força vent... però sobre tot fred, molt de fred... de rigorós hivern !!!

De fet, ja feia uns dies que no parava de ploure, però això no ens preocupava... mentre no caigués el Diluvi Universal la consigna era:... sortim !!!

I així ha estat, avui en David, Ramón, Gabriel, Quique, Joan Garcia i jo ben aviat, a 2/4 de 8 al punt de trobada, a 9 graus, o sigui, una bona temperatura per començar a rodar i creient que a mida que passessin les hores aniria pujant.

Con que lo més probable es que un moment o altre plogui, decidim fer una bona escalada d’ entrada cap el Corredor, així si la pluja es fa molesta podem fer una tornada ràpida cap a Arenys de Munt. Pugem per Lourdes i la Creu de Rupit, però desviant-nos abans d’ arribar-hi pel corriol de Can Jaume Alzina fins arribar als Suros d’ en Burget i GR-83 direcció Casanova. Seguim un curt tram del GR abans de prendre un altre camí que enllaça amb la pista del Corredor. Ja podeu imaginar que gran part del recorregut el fem per un terreny força enfangat, ple de basses i corriols amb arrels i pedres força relliscoses.

Abans de pujar al Corredor ens desviem per anar al mirador que ens va agradar tant quan vam anar per aquesta zona per les últimes nevades i des d’ allà al Santuari per les escales de troncs, també força relliscoses per l’ aigua... per cert, comença a ploure, s’ aixeca el vent i comença a baixar la temperatura...

Mentre estem endinsats al bosc no ho apreciem gaire, però quan arribem al santuari... collons, quin fred que fa !!!... i aquesta ventolera fa que la pluja fina sigui força molesta. El termòmetre d’ en Gabriel marca uns escassos 3 graus, però combinat amb el vent i pluja la sensació es de fred intens.

Després d’ avituallar-nos i posar-nos els impermeables prenem el camí de tornada, però no per la via directe, si no que anem a fer alguns dels corriols de la zona, primer el que baixa del GR-92 fins el Coll del Bruc... boníssim, encara que els últims 20-30 metres s’ han de fer a peu baixant per un lloc força vertical i ple de pedres relliscoses per la pluja, i un altre que ens porta ben a prop de la font de la Figuerassa.

L’ impermeable ajuda, però no contàvem amb el fred... tenim les mans i els peus congelats, pel que anem cap a la Casanova d’ en Pibernat i seguim el GR-83 pel Parent Rost, on ens desviem abans d’ arribar a Collsacreu per baixar cap a Lourdes per Can Colomer, un dels nostres corriols preferits.

De Lourdes riera Sobirans avall fins Arenys de Munt, on aquest cop no ens recreem gaire en acomiadar-nos... ja no plou i segurament no fa tant de fred com al Corredor, però el portem a dins i hi ha ganes d’ arribar a casa.

Ha estat una bona sortida, curta, uns 26 km, però força distreta. Hem combinat força bé les pistes, camins i corriols, i encara que el fred ha estat el convidat inesperat, ens ho hem passat força bé. El desnivell, a prop de 800 metres, això si, quasi els hem fet tots de cop, en els primers 12 kilòmetres.

Si es que no ens hi podem estar, ni la pluja, ni el vent, ni el fred ens atura !!!