dilluns, 9 de juliol del 2012

Riera de Montnegre... romegueres assassines !!!

Riera de Montnegre, bassa del Sot de l' Alba
Dons si, romegueres assassines... com cada any quan arriba l’ estiu... i es que son emprenyadores !!!
... i no podria créixer un altre tipus de planta ??? ... Mira que fa goig el Montnegre amb tanta vegetació, però bé, que hi farem, a casa ja s’ han acostumat a veurem arribar amb braços i cames plenes de rascades, algunes força aparatoses... i molestes quan vas a la platja i et llences a l’ aigua !!!

Aquest diumenge al punt de trobada només en Ramón i jo, sense cap recorregut programat, però tant es, ens hem aplegat els dos “sherpas” de Bttamunt i això es garantia d’ una bona sortida.

En Ramón te ganes d’ anar cap el Montnegre, concretament a la masia de Ca n’ Arabia, indret perdut on van estar l’ any passat i, con que jo no hi vaig anar-hi, em sembla bé.

Per “variar”, anem a buscar el GR-83 a Collsacreu pujant des de Lourdes per Can Colomer i, just abans d’ arribar-hi, ens trobem a quatre companys “beteteros” que anaven a fer un tomb per la Bassa del Garrell i el Coll Butí, en Xavier, Pep, Jaume i Fèlix. Amb el Xavier ja hem coincidit un parell de cops, a la Cebrianenca de l’ any passat i alguna de les pedalades nocturnes de Munt Bikes, i amb Pep, Jaume i Fèlix ens hem trobat per Arenys de Munt, encara que mai hem fet cap sortida. Els hi proposem anar plegats i, es clar, aventurers com nosaltres, no dubten ni un instant.

Travessem Collsacreu i seguim el GR-83 fins Cal Paraire, on esquivem les dures rampes que pugen fins Can Poliva tombant pel camí de Can Pauplana fins el GR-92. Aquest tram es un pel més llarg, no gaire, però es força distret.

Ja al Coll de Can Poliva deixem el GR-92,  prenem el camí de Can Terrades i, passada la masia, ens desviem per prendre un altre força brut, ple de romegueres que ens ha de dur a Ca n’ Arabia.

Hi arribem, però no podem seguir... la masia està habitada i no dona la sensació de que al propietari li faci gaire gràcia que hi passem... quatre festes al gos d’ atura que ens ve a rebre i girem cua, ara cap a la Riera de Montnegre, a fer un curt tram del GR-5.

A partir d’ aquí lo millor de la sortida, amb un descens força tècnic, ple d’ obstacles i jungla, molta jungla... pedres, xaragalls, més romegueres, més jungla... ESPECTACULAR !!!

Així fins arribar a la bassa abans d’ arribar a Can Riera de Vilardell, al Sot de l’ Alba, on fem una aturada per fer un parell de fotos immortalitzant el moment i conversar amb el pagès que s’ estava barallant amb un cavall amb molt mala baba.

De la basa anem cap el Coll Butí pujant pel Sot de l’ Alba... bona pujada, amb rampes curtes però força exigents.

Ja al coll decidim anar per la via ràpida cap a Olzinelles baixant, a tota pastilla per la pista fresada, cap el Pla de les Mines fins Can Valls, on travessem la carretera per pujar a la part alta de l’ urbanització Puigdemir pel camí que prenem habitualment de tornada quan anem a Olzinelles.

De l’ urbanització baixem per un corriol a l’ hípica de Can Virgili i a Vallgorguina, pujem al Parent Rost pel camí de Can Plana, desviant-nos per corriols passat Can Plana de Dalt. Escalada força exigent, però el personal està en forma i arribem a dalt sense cap problema.

Ja al Parent Rost baixem a la riera Sobirans pels corriols de Can Colomer, força divertits a la part alta i força brut, ple de branques i ferm molt remogut a la part baixa. Esperem que la propera tardor, amb les pluges, aquest tram vagi millorant...

De la riera Sobirans cap a Arenys de Munt, on ens acomiadem dels nostres companys de sortida que es queden a fer una “birreta” a la riera, en Ramón cap a casa i jo a buscar a la familia, a fer una remullada a la platja, a lluir les esgarrapades de les romegueres.

Romegueres assassines !!!

En total uns 34 km dels que més ens agraden, per tot tipus de terreny possible, trams rodadors, d’ altres força tècnics, pendents amunt i avall, corriols, bosc... de tot una mica... i increïble no haver punxat en tot el recorregut... GENIAL !!!

Genials també els nostres companys de sortida, en Xavier, Fèlix, Pep i Jaume, gent molt sana amb qui avui hem gaudit de valent... espero que a partir d’ ara en fem d’ altres plegats !!!

Enllaç al track publicat al Wikiloc i Cicloide.

Sortida del 8 de juliol del 2012

1. Hola companys de pedals, un plaer poder rodar amb vosaltres, Xavi, Felix, Pep i Jaume amb la vostra conpanyia vau portar una nota de color a la sortida. Fins quan volgueu.