divendres, 23 de setembre del 2011

Can Bosc pel Montalt i Canyamars

Baixant a Canyamars... això es la selva !!!
Autèntic trencacames el d’ aquesta setmana !!!

No hem fet una gran kilometrada, uns 35 km, però ha estat dura, amb alguns trams de rampes fortíssimes que nosaltres, com a bons cargols, hem superat amb tranquil.litat i demostrant que estem a un bon nivell... que hem de pujar per aqui ? dons pugem... que hem de baixar per allà ? dons baixem... personalment inclús superant alguna de les meves pors baixant per algun corriol molt tècnic i amb força pendent de baixada on altres cops m’ ho he pensat molt abans de llançar-me.

Pedra de la Ferradura... només per titans !!!

Bé, avui, després de moltes setmanes, hem començat el recorregut tota la plana major de BTTAMUNT, o sigui, en David, Xena, Ramón... en Miguel !!!, i jo, ... i en Joan Garcia que últimament li ha agafat el gust a això d’ aixecar-se aviat per rodar amb nosaltres.

L’ idea inicial era anar fins l’ església vella de Vilalba Sasserra passant per l’ alzina de Can Ferrerons, just per sobre de Can Bosc, però, entre la duresa del recorregut i que ens ho hem pres amb molta calma, el temps s’ ens ha tirat al damunt i ens hem quedat a mitges... però tant se val, ha estat força bé i molt distret.

Hem començat pujant a la Pedra de la Ferradura passant per la pujada del cementiri d’ Arenys de Munt, el camí del Corral, on ens hem desviat abans d’ arribar al Turó de Ca l’ Amar per fer el tram final del camí amagat. A les primeres de canvi en ha tingut que deixar el Miguel per una averia mecànica que no es podia resoldre d’ altra manera que passant pel taller... una pena, després de tant de temps esperant la seva tornada... El tram Corral-Ferradura l’ hem fet en gran part per corriols, desviant-nos de les pistes més habituals. Tremend !!!

En Xavi, Ramón i David a la Plana de Can Vallalta
De la Ferradura hem pres el camí que puja al Montalt i baixa al GR-83 a l’ alçada del Coll Pallarès, però nosaltres ens hem desviat pel Coll de Paieres per anar a buscar un corriol divertidíssim, molt ràpid de baixar, paral.lel al GR-83, pista que hem pres més ò menys un km abans del Coll Pallarès.

Segona baixa del dia, en Xena, baix de forma després d’ un mes sense rodar ( molta platja i poca bici ), i veient que la ruta d’ avui es dura, dura, decideix deixar-nos per estalviar-se patiments i torna a Arenys pel GR-83 fins la Creu de Rupit, Lourdes i Arenys de Munt.

Sota el Puig Aguilar... tremenda l' escalada des de Canyamars !!!
Baixada al veïnat de Rimbles per Can Rogent, pujada a Can Vallalta per La Corbata ( uuufff !!! ), baixada a Canyamars per la Planeta d’ en Vidal, pujada a les Pedreres d’ en Bosc ( UUUUFFFFFF !!!!! )... semblava més una muntanya russa que un recorregut en BTT... UN TRENCACAMES !!!!

Can Bosc, en restauració

A Can Bosc ens adonem que no hi ha temps per fer el recorregut previst i decidim deixar-ho per un altre dia, per tant, prenem el camí de tornada passant pel pou de glaç de Can Bosc, la Font del Ferro i Ca l’ Arenes on, després d’ investigar els voltants buscant algun corriol nou, agafem el GR-92, passem pel darrera del campament el Solell del Corredor, seguim fins el Coll del Pi del Buac i al Suros d’ en Burget prenem el camí de Can Quel, sempre divertit de baixar, però on si et refies et pots endur una sorpresa, com en Joan Garcia, que a mig descens s’ ha fotut una castanya de Zona Zàping... conseqüències, luxació a la clavícula i al menys un parell de setmanes fent bondat.

Pou de glaç de Can Bosc
Passat l’ ensurt hem arribat a Lourdes primer, Arenys de Munt, on ens hem quedat en Ramón i jo, i Arenys de Mar en David i Joan Garcia.

A prop de Ca l' Arenes, buscant algun corriol per perdre'ns
Resumint, bona sortida, com sempre, trencacames, molt variada.... gran descoberta el corriol paral.lel al GR-83 abans de baixar al veïnat de Rimbles... llàstima no haver pogut fer el recorregut complert... aquest proper diumenge el completarem fent-ho per un altra banda, per no repetir.

En total han estat uns 35 km des d’ Arenys de Munt.

Sortida del 18 de setembre del 2011

Mapa de la ruta

1. Quina sortida mes bona !!!

Llàstima no haver pogut arribar a Vilalba Sasserra... hem de buscar una via més directe per anar-hi, ò amb més temps.
    Con que l' òstia d' en Joan Garcia ens ha transtocat els plans i al final no marxem aquest cap de setmana, podem anar-hi diumenge...